وزير صنعت و معدن و تجارت گفت: با امضاي 4 تفاهمنامه همكاري و سرمايه گذاري در صنعت فولاد، ظرفيت توليد گندله به 5/42 ميليون تن افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري امروز در مراسم امضاي 4 تفاهم نامه همكاري در صنعت فولاد تصريح كرد: امروز روز تاريخ در صنعت فولاد است كه اميدواريم انضاي اين 4 تفاهمنامه و سرمايه گذاري 3 هزار ميليارد توماني در توليد گندله و كنسانتره نتايج و آثار مثبتي در اقتصاد كشور داشته باشد.

وي ادامه داد: يكي از خواسته هاي توليدكنندگان فولاد اين بوده كه خود در حلقه هاي قبلي يعني توليد مواد اوليه فعاليت داشته باشند تا به رفع مشكل كمبود خوراك مورد نياز خود كمك كنند.

غضنفري تصريح كرد: با امضاي اين تفاهمنامه كارخانه هاي بزرگ فولادي امكان توليد 207 ميليون تن گندله و كنسانتره را پيدا مي كنند و با اتمام اين طرح ظرفيت توليد اين مواد به 5/42 ميليون تن خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه 4 حلقه اكتشاف، كنسانتره، و گندله سازي فولاد سازي و محصولات فولادي در بخش فولاد وجود دارد گفت: هم اكنون در حلقه محصولات فولادي ظرفيت بالا و در حلقه فولاد سازي ظرفيت 20 ميليون تن فولاد در كشور وجود دارد.

وزير صنعت و معدن و تجارت افزود: اما در حلقه سوم نگران تأمين خوراك هستيم كه به افزايش توليد در حلقه دوم نياز دارد.

وي ادامه داد: اما از حلقه اول يعني اكتشاف تاكنون كمتر سخن گفته شده و سرمايه گذاران بخش خصوصي دعوت مي شود كه در اين حوزه فعاليت بيشتري داشته باشند.

غضنفري اظهار داشت: با توليد 20 ميليون تن گندله و كنسانتره در حلقه دوم امكان توليد 12 ميليون تن فولاد فراهم مي شود كه با ادامه اين روند تحقق هدف توليد 45 ميليون تني فولاد در برنامه پنجم توسعه تسهيل مي شود.

2/1 ميليارد تن ذخاير معدني در منطقه سنگان

غضنفري با اشاره به اينكه توليد ميزان كنسانتره و گندله به ذخاير غني مواد معدني نياز دارد افزود: در محل هاي سرمايه گذاري اين طرح هم اكنون 2/1 ميليارد تن ذخيره معدني شناسايي شده كه با توسعه كارهاي اكتشافي اين ميزان افزايش خواهد يافت.

وزير صنعت و معدن و تجارت تصريح كرد: اين طرح بزرگترين پروژه ملي معدني و صنايع معدني در شرق كشور است كه با توجه به فعاليت هاي اكتشافي انجام شده در ناحيه سنگال طراحي شده است.

وي با اشاره به اينكه نياز كنوني كشور به فولاد 6 ميليون تن است خاطرنشان كرد: با اتمام اين طرح و امكان توليد 12 ميليون فولاد، علاوه بر خودكفايي در اين حوزه، قادر به صادرات فولاد نيز خواهيم بود./س

برچسب ها: گندله ، غضنفری ، کنسانتره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار