توليد سنگ آهن فرآوري شده در سه ماه ابتداي امسال بالاترين ميزان رشد را در بين محصولات معدني و صنايع معدني كسب كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبر نگاران و به نقل از ايميدرو در بهار سال توليد ملي،حمايت از کار و سرمايه ايراني، ميزان رشد توليد سنگ آهن كنسانتره و دانه بندي به 8.7درصد رسيد كه اين رقم بيشترين ميزان رشد توليد در اين بخش به شمار مي آيد.

پس از آن فولاد خام در جايگاه دوم ايستاد به طوري كه با افزايش 7.5درصدي همراه شد و رتبه سوم نيز با رشد 3.2درصدي به زغالسنگ اختصاص يافت.

در اين مدت ميزان توليد سنگ آهن فرژاوري شده از مرز 7ميليون و 550هزار تن عبور كرد اين درحالي است كه توليد مدت مشابه سال قبل به 6ميليون و 945هزار تن رسيده بود.

از سوي ديگر ميزان توليد فولاد خام نيز به بيش از سه ميلون و 824هزار تن رسيد كه در برابر توليد سه ميليون و 557هزار تن تن سال گذشته رشد 7.5.درصدي را نشان مي دهد.

در سه ماه بهار سال جاري شركت هاي زغال سنگي توانستند ميزان توليد را به بيش از 237هزار برسانند اين در شرايطي است كه توليد مدت مشابه سال 90 به 229هزار تن رسيده بود.

در مدت مورد بررسي توليد محصولات فولادي نيز از با رشد 1.4درصدي چهار ميليون و 365هزار تن گذشت در حاليكه توليد محصولات فولادي سه ماه ابتداي پارسال به 4 ميليون و 305هزار تن رسيده بود./عب
برچسب ها: سنگ آهن ، تولید ، تجارت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار