دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: 6 طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رو به پایان است که از ماه آینده یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مهندس علی اکبر محرابیان با بیان این که در استان خوزستان تمام طرح ها با شتاب خوبی در حال پیشرفت هستند، افزود: شهرستان ماهشهر استعداد بالایی در حوزه های اقتصادی دارد.

مسئول طرح های مهر ماندگار افزود: از میان طرح های مهر ماندگار 6 طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داریم که از ماه آینده یکی پس از دیگری به مرحله بهره برداری می رسند.

محرابیان اظهار امیدواری کرد پنج طرح از این تعداد تا پایان سال و یک طرح باقیمانده هم در نیمه اول سال 92  به بهره برداری برسد.
 

بر پایه این گزارش، دستیار ویژه رئیس جمهوری و مسئول طرح های مهر ماندگار با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در استان خوزستان بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: استان خوزستان یکپارچه به کارگاه سازندگی و تلاش برای پیشرفت کشور تبدیل شده است.

علی اکبر محرابیان، افزود: در قالب طرح های مهر ماندگار بیش از 18 طرح پتروشیمی در کشور برنامه ریزی شده که با بازدید از 6 طرح این منطقه و بازدیدهای دیروز از طرح های دیگر پتروشیمی، یک دور کامل از طرح های مهر ماندگار پتروشیمی بازدید شد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه تنظیم شده و تعهدی که دولت در قبال مردم در اجرای طرح های مهر ماندگار داده، قرار بر این شد که در سال پایانی دولت دهم این طرح ها به بهره برداری برسند و افتتاح طرحی به پس از دوره ی مشخص شده موکول نشود.

وی با اشاره به بررسی های انجام شده از طرح های 18 گانه شرک ملی صنایع پتروشیمی، اعلام کرد: در اغلب طرح ها، طبق برنامه پیش می رویم و در برخی دیگر عقب ماندگی هایی داریم که امیدواریم با برنامه ریزی جبرانی که صنایع پتروشیمی انجام می دهد، بتوانیم تاخیرات آن حوزه ها را جبران کنیم تا طرح ها با حداقل تاخیر ممکن و در زمان قابل قبول به بهره برداری برسند.

 محرابیان ادامه داد: با توجه به مطالب ارائه شده و جمع بندی های این بازدید، شش طرح این منطقه حداکثر تا خرداد سال آینده یکی پس از دیگری به بهره برداری خواهند رسید.

 وی تصریح کرد: هفته دیگر جلسه ای با حضور تمامی شرکتهای طرح مهر ماندگار، سیستم بانکی کشور و صندوق توسعه ملی در تهران برگزار خواهد شد و با توجه به تصمیماتی که در حوزه ی مالی گرفته شده، امید است مشکلات تامین منابع مالی این طرح ها مرتفع شود.

 محرابیان گفت : براساس گزارشی که به تازگی از صندوق توسعه  ملی رسیده، اعلام شده که هیچگونه مشکلی برای صنایع پتروشیمی نخواهیم داشت.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز در این بازدید از پیگیری و مساعدت برای اجرای طرح های پتروشیمی در سراسر کشور با عنوان مهر ماندگار دولت دهم تقدیر و تشکر کرد.

عبدالحسین بیات، اجرای این طرح را موجب ایجاد نشاط و شادابی در تمام بدنه ی اجرایی کشور دانست و افزود: از اجرای این طرح ها خیرات و برکات ماندگاری در کشور باقی خواهد ماند.

در ادامه مدیران عامل و مجریان 6 طرح مهر ماندگار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به طور جداگانه، گزارش پیشرفت طرح ها، امور باقی مانده و برنامه ریزی زمانی تکمیل طرح را در جلسه مطرح کردند.

طرح NF3 پتروشیمی بندرامام، فجر 2، پتروشیمی تخت جمشید، فاز دوم پتروشیمی کارون، پتروشیمی شیمی تکست آریا و طرح تفکیک هوا و نیتروژن پتروشیمی اروند شش طرح منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هستند که در قالب طرح مهر ماندگار دولت پذیرفته شده اند و قرار است پیش از اتمام دولت دهم به بهره برداری برسند./س
برچسب ها: مهر ، ماندگار ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار