مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: بیشترین پروژه های مهر ماندگار در این استان مربوط به منابع آب و شرکت آب منطقه ای هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، هاشمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه های مهر ماندگار در آذربایجان شرقی با جدیت تمام در حال پیگیری است، اعلام کرد: 17 پروژه آبی شامل: طرح انتقال آب به دشت بناب، شبکه های آبیاری و زهکشی و سدهای پیغام چای، خداآفرین، گرمی چای، آیدوغموش، شهید مدنی، حاجیلرچای، قلعه چای، گرمی چای، کلقان، شهریار و طرح توسعه بهره برداری از ارس، آبرسانی به شهرهای مرند و میانه از جمله این پروژه ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو همسو با سیاست های دولت در صدد است در جهت گیری بودجه سال جاری نسبت به تکمیل و بهره برداری از پروژه های مهر ماندگار اقدام نماید.

هاشمی اظهار داشت: سد شهریار میانه و جاده جانانلو- کلیبر که 25.5 کیلومتر از آن توسط شرکت آب منطقه ای احداث شده در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات اجتماعی اقتصادی طرح های آبرسانی میانه و مرند و نقش آنها در تامین نیازهای شرب و صنعت اظهار امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار به موقع و کافی، طرح آبرسانی به میانه تا خرداد ماه 1392 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی همچنین ضرورت اهمیت خط دوم آبرسانی تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایمن سازی تامین جریان دایمی آب از طریق پشتیبانی خط اول آبرسانی در مواقع بروز مشکلات و آب مورد نیاز صنایع مادر، شهرک ها و نواحی صنعتی واقع در مسیر و تصفیه و انتقال کمبود آب شرب 24 شهر و 337 روستا با پوشش جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 359 هزار نفر از اهداف این پروژه است.

وی در ادامه ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص حوضه آبریز سه گانه ارس، دریاچه ارومیه و قزل اوزن اعلام داشت: حوضه آبریز دریاچه ارومیه با اختصاص 47 درصد از کل مساحت استان وسیع ترین حوضه آبریز است و پس از آن حوضه آبریز ارس با 28 درصد و حوضه آبریز قزل اوزن با 25 درصد مساحت در جایگاه بعدی قرار دارند.

هاشمی در ادامه از دریاچه ارومیه و حساسیت افکار عمومی به این موضوع به عنوان یکی از موضوعات اصلی یاد کرد و از عزم جدی مسئولان ارشد کشوری و استانی برای چاره جویی در این خصوص خبر داد.

وی همچنین از پیشرفت 47 درصدی سد قیز قلعه سی خبر داد و افزود: این سد در فاصله 12 کیلومتری پایین دست سد خداآفرین قرار دارد و هدف آن تنظیم، انحراف و انتقال آب خروجی از مخزن سد خداآفرین به کانال اصلی شبکه و همچنین تولید برق است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اظهار داشت: این شرکت علاوه بر فعالیت های سازه ای، اقدامات غیر سازه ای متعددی نظیر سلسله همایش های اطلاع رسانی منابع آب را در اغلب شهرستان های استان در دستور کار خود قرار داده که این همایش ها با حضور فرمانداران، ائمه جمعه، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

هاشمی افزود: با هدف ارتقای آگاه های عمومی اقشار مختلف مردم با طرح ها و پروژه های آبی، سال گذشته 15 هزار نفر از طرح ها و پروژه های این شرکت بازدید نمودند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.