معاون صنایع دستی استان اصفهان گفت: صنایع دستی فقط برای تبلیغ یک روز مشخص نیست و نباید به آن نگاه تفننی کرده و به ورطه سیاسی کشاند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان احمد ادیب افزود: نگاه به صنایع دستی بایدجدی و یک نگاه کارآفرینی ، ارز آوری و اشتغال زایی باشد .

وی اظهار داشت : این نگاه حاصل نمی شود مگر با همکاری و همیاری مردم و همچنین نگاه ویژه مسوولین و نمایندگان مجلس.

وی تصریح کرد: اگر نگاهمان را به صنایع دستی عوض کنیم می توانیم علاوه بر ایجاد اشتغالزایی در توسعه اقتصادی و تولیدات ناخالص ملی اثر گذار باشیم .

به گفته وی ، صنایع دستی نه ارز می خواهد و نه آلودگی محیط زیست دارد و از همه مهمتر می تواند به عنوان هدف گردشگری مطرح شود .

وی باا شاره به اینکه صنایع دستی می تواندیکی از بهترین گزینه های جذب گردشگر باشد افزود : یک گردشگر می تواند به قصد دیدن و تجربه صنایع دستی به ایران سفر کند و از تنوع صنایع دستی ایران بهره مند شود .

وی با ابراز تاسف ازبرخی از اظهارنظر ها افزود :بعضی وقتها شنیده می شود برخی بدون کارشناسی وبیشتر به قصد بهرده برداری شخصی و سیاسی در خصوص صنایع دستی اظهار نظر می کنند.

وی خاطر نشان کرد: صنایع دستی و هنرهای سنتی سیاسی نیست و فرصت سیاسی کاری ندارد و اگر به ورطه سیاسی بیفتد ضرر می کند.

وی تاکید کرد: اگر شخصی یا اشخاصی می خواهند به توسعه این مقوله کمک کنند به میدان بیایند و پیشنهاد های خود را در قالب مباحث کارشناسی شده و در راستای پیشرفت صنایع دستی ارائه دهند و راهکارهای مشخص با تشکیل جلسات و تعامل ارائه کنند در غیر اینصورت مباحث به صورت نظری و بدون نتیجه خواهند ماند./س
برچسب ها: اصفهان ، میراث ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.