در صورت پیروزی میت رامنی، به احتمال زیاد جان بولتون وزیر خارجه آمریکا خواهد شد و این موضوع باعث نگرانی شدید کارشناسان آمریکایی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار،جان بولتون، یکی از مشاوران ارشد کمپین میت رامنی ( و در صورت شکست اوباما،وزیرخارجه آینده)، آنقدر درک پایینی از مسئله ایران دارد که تمام کارشناسان انتخابات 2012 را به ترس داشته است. جان بولتون در آخرین مقاله خود در ویکلی استاندارد گفت که مذاکرات بی فایده  بوده و اینکه گزینه ما در زمان کنونی جنگ با ایران است و او شوخی نمی کند.

بولتون ادعا می کند تحریم ها و مذاکرات براساس این فرض اشتباه است که  می توان با ایران بر سر تلاش هسته ای خود مذاکره کرد. او می گویدسرتیپ ژنرال جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی اوباما در ژانویه ادعا کرد تحریم هایی که تاکنون تحمیل شده اند باعث نشده تا ایران موضع خود را تغییر دهد.

اگر بولتون به  دقت به کلپر گوش داده بود، باید می دانست که منظور او این است که " ما اعتقاد نداریم ایران تصمیمی برای ساخت بمب اتم داشته باشد. ادعای بولتون مبنی بر اینکه ایران دهه هاست به دنبال ساخت بمب اتم است با اطلاعات جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا کاملا در تناقض است. اما برای آدم هایی مثل بولتون واقعیت اهمیتی ندارد، آن ها هر گونه اطلاعاتی که اهداف جنگیشان را به حاشیه ببرد در نظر نمی گیرند.

دوباره باید خاطر نشان شد که ایران قصد ساخت بمب هسته ای ندارد. در مذاکرات ماه گذشته مسکو،ایرانی ها در بسته پیشنهادی خود پذیرفته بودند تا غنی سازی اورانیوم 20 درصد را متوقف کند و به طور کامل با بازرسان بین المللی همکاری کند.

اما حال سوال اینجاست که با وجود این مدارک و ادله چرا برخی مقامات آمریکایی اصرار دارند که ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است جای شک و شبهه دارد.

بسیاری از تحلیل گران عقیده دارند که در صورت پیروزی میت رامنی و انتصاب جان بولتون به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده تهدید بزرگی برای جهان است، زیرا بولتون عاشق جنگ و جنگ افروزی است و به هیچ عنوان مذاکرات را به عنوان راه حلی مناسب برای حل مسائل بین المللی قبول ندارد.

برچسب ها: بولتون ، آمریکا ، رامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار