معاون گردشگری گفت: تدوین 81 مسیر طبیعت گردی در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی از سراسر کشور در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفته است.

منوچهر جهانیان در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: تدوین و معرفی 81 مسیر طبیعت گردی شامل 35 مسیر اصلی و 46 مسیر فرعی در سه  سطح منطقه ای، ملی و بین المللی با هدف توسعه گردشگری و فراهم آوردن زمینه جذب بیش از 2 میلیون طبیعت گرد، در دستور کار اداره کل کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری قرار گرفته است.
و ی با بیان اینکه طراحی مسیرهای طبیعت گردی به سوی اکو کمپ های در حال راه اندازی، زاویه ای دیگر از این اقدام به شمار می آید؛ تصریح کرد: به همین منظور امروز بازدید از اکو کمپ روستایی عشایری منطقه سمیرم استان اصفهان انجام گرفت تا با گنجاندن این ظرفیت در مسیرهای طبیعت گردی در حال تدوین ، بستری مساعد برای معرفی ظرفیت های بکر این منطقه، اشتغالزایی و افزایش رفاه جوامع محلی فراهم شود.
جهانیان همچنین با اشاره به سهمیه جذب  481806  نفر گردشگر خارجی استان اصفهان از 5/7 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری، یاد آور شد:  ایجاد اشتغال برای  770890  نفر و مبلغ 876886920  درآمد ارزی، حاصل هدف گذاری انجام شده است که بی شک به کارگیری مسیرهای طبیعت گردی و ظرفیت های اکو کمپ های این منطقه نقش موثری در تسریع تحقق آن خواهد داشت.   
معاون گردشگری کشور در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم پس از تدوین مسیرهای طبیعت گردی مذکور، با به کارگیری ظرفیت های بخش خصوصی در دفاتر خدمات مسافرتی، زمینه توسعه و ارتقای کیفیت تورهای طبیعت گردی را فراهم آوریم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار