معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: گردشگری درمانی در آذربایجان غربی به خصوص در فصل تابستان مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

حسین امامی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگارن ارومیه، با بیان اینکه برای ساماندهی و اجرای هر چه بهتر گردشگری سلامت، کمیته های لازم تشکیل می شود افزود: با وجود خشکسالی های اخیر هنوز هم در مناطقی از دریاچه لجن هایی که خاصیت درمانی دارند وجود دارد.

وی به وجود آبهای گرم و معدنی در آذربایجان غربی اشاره و ادامه داد: آبگرم هفت آباد ارومیه، ایستی سو در سلماس، آغ گل در خوی، چشمه آب معدنی آواجیق ماکو، شیخ معروف نقده، گراو مهاباد و گراوان سردشت از جمله این آبهای معدنی و گرم هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آمارگیری مسافران و گردشگران ورودی به استان از اول تیر ماه سال جاری خبر داد.

امامی افزود: آمارگیری برخی از شاخص ها شامل میزان مسافران ورودی به استان و میزان اقامت مسافران و گردشگران در تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها و مهمانپذیرها مورد نظر خواهد بود.

وی همچنین به نظرسنجی از مسافران در ایام فعالیت ستاد تسهیلات سفر در فصل تابستان اشاره کرد و اظهارداشت: از مسافران و گردشگران در رابطه با خدمات ارائه شده توسط سازمان ها و نهادهای مرتبط نظرسنجی می شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از آموزش نزدیک به سه هزار نفر برای ارتقای مهارت های ارتباطی مردم با گردشگران خبر داد.

امامی با اشاره به اینکه برخورد با مسافر در اذهان باقی می ماند، افزود: در همین راستا راهنمایان گردشگری مجرب و تحصیلکرده در ایام فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان به ارائه خدمات به مسافران خواهند پرداخت.

وی همچنین به عقد قرارداد با اعتباری بالغ بر 520 میلیون ریال با یکی از شرکت‌های وابسته به صدا و سیمای استان برای تولید فیلم مستند برای معرفی قابلیت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: امید است در آینده نزدیک مراحل تهیه آن به پایان برسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.