به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بنيادي امروز در مراسم افتتاح مركز تماس با مشتريان گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد:
ارتباط كامل با مشتريان به سه ضلع تامين فناوري و تكنولوژي نوين و شبكه سخت افزاري، مديريت مهندس نرم افزار و فرهنگ سازي و آموزش كاركنان نياز دارد.
وي با بيان اينكه فرهنگ سازي و آموزش ضلع مكمل توسعه ارتباط با مشتريان است، گفت: اگر بهترين سيستم ها و بهترين مديريت فناوري در دسترس باشد اما كاركنان مجموعه آموزش صحيح نديد باشند ارتباط صحيح با مشتري برقرار نمي شود.
بنيادي اظهار داشت: اگر انتظار مشتريان با عملكرد و خدمات گروه خودروسازي متناسب باشد هر مشتري راضي 3 تا 5 بار تبليغ مثبت براي محصول خواهد داشت.
وي ادامه داد: اما در صورتي كه سطح انتظارات فراتر از خدمات باشد مشتري ناراضي 7 تا 9 تبليغ منفي براي محصول دارد.
مشاور عالي پروژه CRM در گروه خودروسازي سايپا گفت: براي دستيابي به پيشرفت بايد ارتباط موثر با مشتري داشته باشيم و به همين منظور اجراي پروژه CRM در دستور كار گروه سايپا قرار گرفته كه راه اندازي مركز ارتباط با مشتريان نخستين گام اين پروژه محسوب مي شود./س