محمد ارزنده پسر خوش اخلاق بروجنی است كه مزد زحمات خود را پس از سالها گرفت و توانست سهمیه حضور در جمع 10 پرنده بزرگ جهان در بازی المپیك لندن را بدست آورد و نام بروجن را به عنوان المپیكی ترین شهر جهان ثبت كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد شهرستان بروجن به دلیل استعدادهای جوانان خود توانست در المپیك لندن 1202همانند شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، واشنگتن، برلین ، كانبرا، پكن، توكیو و پاریس كه هر كدام با بیش از چند ورزشكار از یك شهر در این المپیك حضور دارند، با سه ورزشكار حضوری جدی داشته باشد.
نكته قابل تامل این كه شهرهای مذكور همگی پایتخت های كشورهای بزرگ جهان می باشند اما بروجن شهری زیبا و با فرهنگ در جنوب غربی ایران است كه امكانات پایتخت های بزرگ را ندارد. براساس تحقیقات آماری در این شهر از هر 500 هزار نفر یك نفر توانسته است راهی المپیك شود و در شهر پكن از هر یك میلیون نفر یك نفر المپیكی شده است اما در بروحن از هر 32هزار نفر یك نفر به المپیك راه یافته است.
محمد ارزنده ركورددار پرش طول ایران، درآخرین فرصت ركوردگیری بازی های المپیك با پرشی به طول 8 متر و 17 سانتی متر با شكست ركورد ایران، شایستگی ورود به بازی های المپیك 2012 لندن را كسب كرد.
بروجن شهر كوچك بر فراز زاگرس میانی است كه زمانی تالاب های آن میراث بین المللی بود اما اینك رشته دوومیدانی این شهرستان به عنوان میراث انسانی برای نسل های آینده قلمداد می شود.

سجاد مرادی از شهرستان بروجن سرگروه تیم ملی دوومیدانی ایران در المپیك لندن از چهارمحال وبختیاری است و این نكته بیانگر آن است كه ظرفیت دوومیدانی چهارمحال و بختیاری بسیار بالاست.

سجاد مرادی نخستین دونده ایرانی بود كه موفق به كسب سهمیه المپیك لندن 2012شد ، تا نشان دهد كه چهارمحال وبختیاری سالهاست قطب دوومیدانی ایران می باشد.

روح الله عسگری نیز جوان با استعداد شهرستان بروحن است كه با وجود امكانات كم موفق شد پس از احسان حدادی سهمیه Aمسابقات المپیك لندن را از آن خود كند.

این دونده چهارمحال و بختیاری با پیمودن مسیر 110متربا مانع در مدت 13 ثانیه و50 صدم ثانیه به عنوان نفراول ازخط پایان گذشت و موفق شد ضمن شكستن ركورد ایران دراین ماده ، خود را درجمع المپیكی های ایران در سال 2012 قرار دهد.

مدیركل وررش و جوانان چهارمحال وبختیاری گفت:كسب سهیمه المپیك از سوی محمد ارزنده ظرفیت این استان را به همه جهان نشان داده است.

محمود شمسی پور با تبریك این پیروزی به جامعه ورزش به ویژه دوومیدانی استان افزود : كسب این سهمیه نشان داد كه چهارمحال و بختیاری سرزمین قهرمانان دوومیدانی ایران است و این ورزشكار به همراه روح الله عسگری و سجاد مرادی نام ایران را طنین انداز كردند.

گفتنی است،در دوره گذشته المپیك نیز عباس صمیمی و سجاد مرادی از چهارمحال وبختیاری حضور داشتند كه این نخستین بار است از یك شهر سه نفر در المپیك راه یافته است./س

برچسب ها: المپیک ، رکورد ، دوومیدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.