پدر بزرگ شدن احمدی نژاد و مشایی، مشکلاتی که قابل چاپ در روزنامه ها نیست، مخالفت با ازدواج کنیز و ارباب در مصر و.. از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن، اخبار ویژه روزنامه ها را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان :

طاقچه بالاي اپوزيسيون ورشكسته براي انقلابيون پشيمان

يك عضو فراري حلقه كيان از دوستان سابق خود در جبهه اصلاحات خواست به ايستادن ميان حكومت ديني و اپوزيسيون پايان دهند. مجيد محمدي در واكنش به دعوت برخي تندروهاي مدعي اصلاح طلبي كه خواستار تداوم همكاري هاي گذشته با اپوزيسيون هستند، تصريح كرد اصلاح طلبان براي تداوم اين همكاري صراحتاً اعلام كنند كه از براندازي و تغيير رژيم به روش اصلاح جزء جزء و تدريجي دفاع مي كنند!

اين همكار روزمزد ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) ضمن مقاله اي در سايت «بامداد خبر» نوشت: اصلاح طلبي سبك دهه 70 جواب نداد. فضايي كه اصلاح طلبان از دوران اصلاحات تصوير مي كنند، براساس سبكي عليل از اصلاح طلبي به وجود آمده بود. اين سبك ممكن است افراد مأيوس و سرخورده را براي مدتي اميدوار سازد (كه ساخته بود) اما به سرعت جاي خود را به واقع بيني و حتي بدبيني مي دهد. از همين جهت پروژه اصلاح طلبي به سبك دهه هفتاد را پروژه اي شكست خورده مي دانم. مخالفان از خواب خوش خيالي بيدار شده اند.

وي با بيان اينكه «اصلاح طلبان موضوع بحث را تغيير مي دهند تا سرافرازانه از آن بيرون بيايند»، دوستان سابق خود در حلقه كيان (اعضاي مجلس و دولت اصلاحات) را متهم به ايستادن در ميانه حكومت و اپوزيسيون و برخورداري از منافع هر دو طرف كرد و نوشت: اين سبك ديگر كار نمي كند. اصلاح طلباني كه مخالفان را به نوستالژي دهه 70 ارجاع مي دهند در واقع آنها را به آرزوهاي برآورده ناشده و سوخته و مشي اي كه امروز هيچ زمينه سياسي و اجتماعي ندارد ارجاع مي دهند. آرزو هر چند تخيلي و توهمي براي دوره اي كاربرد دارد اما وقتي افراد درست نقطه مقابل آن را در واقعيت ببينند و حاملان آن آرزوها را نيز جمعي اهل معامله براي يك مقام دسته چندمي يا يك پروژه كوچك مشاهده كنند بر سر عقل مي آيند. براساس كدام آموزه عقلگرايي انتقادي مي توان دو دهه در «اگر» نشست و به نشستن ادامه داد؟

همكار نشريات زنجيره اي دوره اصلاحات سپس نوشت: اگر اصلاح طلبان مي خواهند به يك نيروي بالقوه در برابر رژيم تبديل شوند، بايد طرحي نو با بازيگراني نو بريزند، با ويژگي براندازي جمهوري اسلامي به عنوان هدف اما با روش اصلاح جزء به جزء و هدف آنها بايد به صراحت تغيير رژيم -همان كه حكومت براندازي نرم مي نامد و اصلاح طلبان از بيان آن شرمنده اند- اعلام شود.

اين عنصر ورشكسته آنگاه پا را فراتر گذاشته و شرط ديگر پذيرش اصلاح طلبان از سوي اپوزيسيون را «فاصله گيري شفاف و قابل احساس از اسلامگرايي به نحوي كه مخالفان ميان آنها و ايدئولوژي رژيم تفاوت را ببينند» اعلام كرد و نوشت: هنوز تفاوت ميرحسين موسوي (باور به قانون اساسي)، تاج زاده (با باور به جمهوري اسلامي و خميني؛ اگر باور ندارد اعلام هم نكرده است) و علوي تبار (با باور به اسلامگرايي) با رژيم موجود براي همگان قابل احساس نيست.

گفتني است برخي فرستادگان جريان راديكال مدعي اصلاح طلبي در تلاشند تا به موازات تلاش طيف داخلي براي سفيدسازي خود نزد مردم و افكار عمومي (به تاريخ سپردن خيانت هاي دوره اصلاحات و فتنه 88)، دل محافل ضدانقلاب خارج نشين را براي همكاري در پروژه هاي آينده به دست آورند. طيف گسيل شده به خارج هم اكنون ارتباطات وسيعي را با سلطنت طلبان، ملي گرايان، چپ هاي آمريكايي و حتي برخي گروهك هاي تروريستي برقرار كرده اند.

سوريه بخشي از يك تنش بزرگ ميان غرب و ايران است

برگزاري نشست هايي با موضوع سوريه بدون حضور ايران بي اثر است و اين در حالي است كه اپوزيسيون حكومت بشار اسد نيز هر روز از فضاي داخلي سوريه بيشتر دور مي شود.

هايكو ويمن متخصص امور سوريه در مؤسسه علم و سياست برلين درباره نشست هايي نظير نشست ژنو معتقد است: ايران در نشست ژنو غايب بود. ممكن است برخي بگويند موضوع به آنها ربطي نداشت اما متقابلا برخي ديگر مي گويند پس روسيه در اين نشست چه مي كرد. ايران بازيگر مهم منطقه اي است و منافعي در سوريه دارد. در نتيجه من فكر مي كنم آنچه در نشست ژنو رخ داد، ربطي به وضعيت داخل سوريه ندارد. چرا كه تنها چيزي كه رخ مي دهد، تكرار همان طرح ها و برنامه ها و بيانيه هاست، بدون اين كه كسي يك راهكار عملي براي اجراي اين طرح ها داشته باشد.

وي در گفت وگو با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب تصريح كرد: اگر شما فعاليت اپوزيسيون سوريه را دنبال كنيد، تحركاتشان و مطالبي كه مي نويسند و در فضاي مجازي منتشر مي كنند، به اين نتيجه خواهيد رسيد كه شوراي ملي سوريه و كلاً سوري هاي در تبعيد، هر روز بيشتر از فضاي داخلي سوريه دور مي شوند و تا حدي بي ربط عمل مي كنند. همه اين تلاش ها براي تشكيل ائتلاف يا انتخاب رئيس بعدي شوراي ملي سوريه، تقريبا هيچ ارتباطي با آنچه كه در سوريه مي گذرد ندارد. آنچه در سوريه رخ مي دهد برمبناي سرعت گرفتن حركت هاي نظامي است و به نظر من آنچه در استانبول يا قاهره رخ مي دهد آنچنان براي مردم در داخل سوريه اهميت ندارد.

تحليلگر موسسه علم و سياست برلين همچنين با تاكيد بر نقش ويژه ايران اظهار داشت: يكي از مسائلي كه وجود دارد اين است كه سوريه بخشي از يك تنش بزرگتر ميان ايران و قدرت هاي غربي است. و در كنار ايران دو قدرت بزرگ چين و روسيه را هم مي بينيد. از سوي ديگر آمريكا و اروپايي ها را مي بينيم كه نگران وضعيت ايران هستند و همچنين به امنيت اسرائيل فكر مي كنند و در نتيجه رقابتي را بين چندين قدرت جهاني شاهديم كه درباره نظم جهاني با هم رقابت مي كنند. اما رقابت هاي ديگري هم وجود دارد. مثلا بين ايران و عربستان سعودي، كه آن را با موضوعات اقليت ها و مذاهب در ارتباط مي دانند اما در اصل رقابتي استراتژيك است. در نتيجه در ميان همه اين تنش ها و رقابت ها، ما در سوريه شاهد يك جنگ نيابتي هستيم كه ممكن است براي مدت زيادي هم ادامه پيدا كند.

يادآور مي شود روز گذشته كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با اعلام شكست نشست هاي اخير درباره بحران اين كشور اعلام كرد ايران حتما بايد به نشست هاي آتي ملحق شود.

گورتان را گم كنيد! اين تو بميري از آن تو بميري ها نيست

دولت آمريكا به گروهك تروريستي منافقين هشدار داد با توجه به پايان دومين ضرب الاجل دولت عراق، ادامه حضور اعضاي اين سازمان در پادگان اشرف خطرناك خواهد بود.

دانيل بنجامين، هماهنگ كننده مبارزه با تروريسم در وزارت امور خارجه آمريكا در بغداد به خبرنگاران گفت: صبر دولت عراق رو به پايان است و براي مجاهدين خلق [منافقين] زمان پذيرش اين موضوع فرا رسيده كه اردوگاه اشرف در عراق ديگر نمي تواند پايگاهي براي آنان باشد. تعلل در اين زمينه غيرمسئولانه و خطرناك خواهد بود.

در ماه هاي گذشته بيش از دو هزار تن از اعضاي منافقين به اردوگاه حريه در نزديكي بغداد منتقل شدند ولي گفته مي شود كه هنوز حدود 1300 تن از آنان در پادگان اشرف هستند. دولت عراق به منافقين فرصت داده بود تا پادگان اشرف را تا پايان سال 2011 (اوايل دي ماه سال گذشته) تخليه كنند. دولت عراق اين مهلت را مجددا تا 20 ژوئيه (آغاز ماه رمضان امسال) تمديد كرد و هشدار داده كه پس از اين تاريخ حضور منافقين را در پادگاني كه از رژيم صدام دريافت كرده بودند، تحمل نخواهد كرد.

از سوي ديگر كلارنس پيج روزنامه نگار آمريكايي ضمن نوشته اي در روزنامه هافينگتون پست، نسبت به حضور در يك ميتينگ منافقين و سخنراني در ازاي دريافت پول ابراز پشيماني كرد.

«كلارنس پيج» با بيان اينكه نمي دانسته با چه هدفي به اين تجمع دعوت شده و به خدشه دار شدن اعتبارش مي پردازد و مي نويسد: «اصلا فكر نمي كردم با صحبت كردن پولي به نفع اين گروه، اعتبار من خدشه دار خواهد شد».

پيج درباره پولي كه به حسابش واريز شده مي نويسد: «بابت سخنراني مبلغ 20 هزار دلار به علاوه هزينه هاي مسافرت به فرانسه را دريافت كردم اما اكنون از دريافت پول، پشيمانم و در تلاشم با بازپس دادن اين مبلغ اعتبار گذشته خود را به دست بياورم».

وي مي افزايد: «از اين بابت كه به نفع گروهي سخنراني كرده ام كه تنها با ترور و قتل عام سر و كار دارد به شدت نادم و پريشان هستم و ديگر اين كار را تكرار نخواهم كرد».

طلبكاري بي بي سي از اصلاح طلبان! تكليف تان را با دين مشخص كنيد

وبسايت فارسي رسانه دولتي انگليس از موضع بالا به دعوت اصلاح طلبان از اپوزيسيون براي يادآوري خاطرات خوش گذشته و عدم سرزنش اين جريان پاسخ داد.

بي بي سي در پاسخ به نوشته هفته گذشته علوي تبار در سايت كلمه كه خواستار تداوم توافق نانوشته ميان اپوزيسيون و اصلاح طلبان شده بود، به قلم يكي از عناصر ضد انقلاب مقيم پاريس نوشت: آقاي علوي تبار گلايه كرده كه اين توافق در حال زوال است. من توضيح مي دهم كه اين توافق چرا در شرف نابودي است. مخالفان در دوره اصلاحات چك سفيد امضا به اصلاح طلبان داده بودند و از هيچ حمايتي دريغ نكردند. ما به خاتمي رأي داديم و در انتخابات مجلس ششم، چشم بسته به ليست جبهه مشاركت رأي داديم. مخالفان در قبال آنچه مصلحت دولت اصلاحات خوانده مي شد، بلافاصله سكوت مي كردند. حتما خاطرتان هست عطاءالله مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي براي رهايي از فشار مجلس پنجم چيزي به اين مضمون گفت كه اين روزنامه (روزنامه جامعه به مديريت حميدرضا جلايي پور) مشتي نويسنده غربزده را دور خود جمع كرده است. اين خبر پخش نشده همان نويسنده هاي غربزده به آشكارا يا در نهان گلايه مندان را دعوت به سكوت كردند و گفتند كه شرايط آقاي وزير را درك كنيد و متحد پشت او بايستيد. و چنين هم شد.

نويسنده بي بي سي اضافه مي كند: زماني كه هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد در انتخابات 84 به دور دوم رفتند، گروهي از سرشناس ترين روشنفكران از آبروي خود براي حمايت از آقاي هاشمي- كه آن زمان كانديداي اصلاح طلبان هم بود- خرج كردند. اگر صفحه اول ويژه نامه روزنامه شرق براي دور دوم انتخابات سال 84 را در اختيار داريد، لطفا دوباره نگاهي به آن بياندازيد و توجه كنيد كه خرج كردن آبرو براي حمايت از يكي از بي آبروترين چهره ها [!] چندان آسان نيست و نمونه آخر هنگاميكه ميرحسين موسوي از «دوران طلايي امام» گفت، مجددا اين مخالفان خود را به كرگوشي زدند و به كانديداي اصلاح طلبان راي دادند چرا كه صداقتي [!؟] در چشمانش مي ديدند كه اين شعار شگفت انگيز را بخشودني مي كرد.

شبكه دولتي انگليس ادامه مي دهد: اما گام به گام به تلخي دريافتيم كه مرز خودي و غيرخودي همچنان براي اصلاح طلبان پررنگ است... آنها دوست داشتند به شخصيت خوب داستان بدل شوند و همين انتخابات ميان خاتمي و حسين شريعتمداري باشد. صحبت هاي ايشان و دوستان شان پس از راي دادن در دماوند به خوبي اين نگراني را بازمي تاباند كه اگر غيرخودي ها جريان را دست بگيرند چه؟ مشكل اين توافق اين بود كه بندهاي مربوط به مخالفان شكيبايي و تحمل و حمايت بدون شرط در اينجا و اكنون بود، و بندهاي مربوط به اصلاح طلبان وعده و آرزوهاي دور از قبيل چيزي كه شما مي گوييد.

مخالفان آغوش خود را براي اصلاح طلبان به تمامي گشودند، اين اصلاح طلبان بودند كه هميشه آغوش شان را نيم بند مي گشودند و اين اواخر كه گويا حتي پشيمانند از همين «نيم بند». آنها وعده هاي توخالي مي دهند.

بي بي سي سپس دعوت علوي تبار از اپوزيسيون براي مصلحت انديشي و حفظ ظاهر در زمينه اهانت مستقيم به باورهاي مذهبي مردم ايران را نيز به چالش گرفت و نوشت: مخالفان تصور مي كردند اصلاح طلبان، مرز خودي و غيرخودي را از ميان برمي دارند اما شما و دوستانتان از زوال گفتار ديني در جامعه مدني ابراز نگراني مي كنيد و مي نويسيد «نگاهي به سايت هاي اينترنتي بيندازيد. حجم توهين به باورهاي مذهبي عامه مردم را ببينيد. به گونه اي ترويج مي شود كه گويي نوانديشان ديني از موانع اصلي حل مشكلات ايران بوده اند.» آقاي علوي تبار عزيز آنچه در اينترنت مي گذرد نامش برابري است[!؟] نويسنده سپس با تصريح بر اينكه «آنچه مخالفان در دوره اصلاحات گفتند همه حرف شان نبود»! مدعي شد: شما بندهاي بسياري از توافق نانوشته را به درستي درنيافته ايد. اصلاح طلبان از شكيبايي مخالفان سوءاستفاده كردند. وظيفه مخالفان نبود كه به «احكام قطعي فقه» شما گردن نهند اما اين كار را كردند... اكنون توافق نانوشته از بين رفته است و دوران خوش شما به پايان رسيده است.

وي در پايان تصريح كرد: آقاي علوي تبار عزيز مي دانم كه انتخابات نزديك است و بحث شما نيز پيامد اين حال و هواست. اصلاح طلبان دوباره به فكر راي افتاده اند. مجبورم به عنوان يكي از آن مخالفان بگويم؛ اين بار اگر راي دادني در كار باشد صورت حسابش را مي فرستيم در منزل تا پرداخت شود. در غير اين صورت راي بي راي. توافق بي توافق.

روزنامه وطن امروز :

موساد و آموزش زبان فارسی به دانشجویان اسرائیلی

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد کمبود شدیدی در افرادی که به زبان فارسی تکلم می‌کنند وجود دارد و به همین دلیل آموزش زبان فارسی در شهر بئرالسبع به عنوان نخستین تجربه از این نوع با همکاری موساد و شهرداری بئرالسبع آغاز شده است. این گزارش همچنین افزود: قضیه ایران در خاورمیانه از مسائل مهم است و اسرائیلی‌ها باید برای آینده آمادگی داشته باشند.

بنا بر این گزارش، اعضای موساد و سازمان‌های اطلاعاتی آموزش زبان فارسی به دانشجویان را برعهده دارند و موضوعات دیگری درباره ایران را نيز به آنها آموزش می‌دهند. معاون شهردار بئرالسبع در این باره گفت: یادگیری زبا‌ن‌های منحصر به فردی همانند فارسی واقعا مهم است زیرا مطمئنا در آینده در ارتش کاربرد خواهد داشت.

خشم صهیونیست‌ها از اهتزاز پرچم‌ایران در فلسطین اشغالی

پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه‌ای عربی در شهر الناصره واقع در اراضی اشغالی سال 1948 برافراشته شد که این مساله خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی گزارش داد پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم آلمان و آرژانتین در ورودی مدرسه «مار یوسف» در الناصره برافراشته شده بود که همین امر خشم و عصبانیت مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشت و به دنبال آن مسؤولان مدرسه مجبور به پایین کشیدن پرچم‌ها شدند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نباید پرچم کشوری که دشمن این رژیم محسوب می‌شود در هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی برافراشته شود.

آمریکا تحمل قدرتنمایی ایران را ندارد

پایگاه اطلاع‌رسانی مارکت‌واچ، ديروز 18تیر نوشت: تحمل نفت یکصد دلاری از توان اقتصاد آمریکا خارج است و این در حالی است که ایران همچنان با افزایش قیمت نفت، قدرتنمایی می‌کند.

اتحادیه اروپایی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده و عربستان می‌کوشد جلوی افزایش قیمت نفت را بگیرد. مارکت‌واچ افزود: قیمت نفت بار دیگر به بالای یکصد دلار در هر بشکه رسیده و بر اقتصاد کند آمریکا فشار می‌آورد.

ایران با آزمایش موشک‌های خود در مانور نظامی اخیر موجب گرانی دوباره نفت شده و این در حالی است که تا چند ‌ماه قبل، قیمت نفت 80 دلار در هر بشکه بود.

روزنامه تهران امروز :

پاسخ سپاه به ابراز نگراني مقامات غربی

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واکنش و عکس‌العمل برخی از مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی نسبت به رزمایش پیامبر اعظم ۷ نشان‌دهنده موفقیت این رزمایش است.

سردار یدالله جوانی، به بازتاب رزمایش پیامبر اعظم 7 در رسانه‌ها و محافل خبری جهان اشاره کرد و افزود: اگر این رزمایش قادر نبود اقتدار نظام اسلامی و قدرت دفاعی آن را به نمایش بگذارد، شاهد چنین بازتاب‌هایی نمي‌بودیم. وي اضافه کرد: برخی مقامات آمریکایی و صهیونیستی از قدرت موشکی جمهوری اسلامی اظهار نگرانی کردند و این تحلیل را دارند که با این روند جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت برتر موشکی دست می‌یابد و باید با این پیشرفت‌ها مقابله کرد.

نکته مهم در بحث نمایش اقتدار نظام اسلامی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، اين است كه قبل از آنکه برای جنگ باشد، برای فراهم کردن بسترهای صلح و امنیت است. جواني با بیان اینکه «دشمنان اگر احساس کنند جمهوری اسلامی ایران ضعیف است و قادر به دفاع نیست، مرتکب اشتباه محاسباتی مي‌شوند و ممکن است این اشتباه آغازگر يك جنگ باشد»، گفت: رزمایش‌های سپاه و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این پیام را دارند که جمهوری اسلامی قادر است از خود دفاع کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه « امروز نیروهای مسلح كشور در اوج آمادگی هستند»، خاطرنشان كرد: این رزمایش به دشمنان نشان می‌دهد که حواسشان را جمع کنند تا دچار اشتباه محاسباتی نشوند؛ چراکه در این صورت جمهوری اسلامی به راحتی می‌تواند منافع و آنچه را که از نظر آنها حیاتی است، هدف قرار دهد و منهدم کند.وی در پایان خاطرنشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم 7 این پیام را داشت که جمهوری اسلامی می‌تواند در کوتاهترین زمان در شعاع قابل توجه تمامی اهداف دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را منهدم کند.

جریان اصلاحات یتیم و بي‌صاحب است

بسياري معتقدند جريان اصلاحات مرده است و حتي حضرت عيسي مسيح هم نمي‌تواند آن را زنده كند. اما روز گذشته يك استاد دانشگاه اعلام كرد كه اين جريان سياسي يتيم و بي‌صاحب است. صادق زيباكلام‌كه به موضع گيري‌هاي جنجالي شهره است دراين باره تاكيد كرد: متاسفانه رهبران اصلاحات هیچ گام جدی برای آینده این جریان برنداشته‌اند و صحبت‌ها و اظهارنظرهایی که بعضا داشته‌اند، بی هدف، بی برنامه، تفننی، باری به هرجهت و کلی گویی بوده است.

وي معتقد است: اگر اصلاح طلبان قصد حضور در انتخابات را دارند لازم است که منسجم و با برنامه باشند، اما متاسفانه تا به امروز عدم اراده در تصمیم گیری و بی برنامگی را در این جریان شاهد بودیم. زيباكلام كه بسياري او را همفكر جريان اصلاحات مي‌دانند، در ادامه پیشنهاد کرد چهره هایی مدیریت این جریان پراکنده را بر عهده بگیرند. وي در اين رابطه گفت: بزرگانی همچون خاتمی، موسوی خوینی‌ها، محمد رضاخاتمی، حسین مرعشی، محمد رضا عارف، نجفی، کمال و صادق خرازی، اسحاق جهانگیری، موسوی لاری و سایر چهره های اصلاح طلب به همراه نماینده ای از هاشمی باید دور هم جمع شوند و خواسته های کوتاه مدت و بلند مدت اصلاح‌طلبان را بررسی نمایند و برای تحقق آنها برنامه ریزی کنند. واكنش این استاد دانشگاه به طرح مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری به عنوان « مناسک» برای چگونگی حضور اصلاح طلبان در رقابت‌های انتخاباتی نيز جالب توجه بود.

او در اين باره گفت: ابتدا باید مشخص شود که آیا اساسا حزب مردم سالاری جزو احزاب اصلاح طلب هست یا نه؟ زيباكلام معتقد است: عدم موفقیت کواکبیان در انتخابات مجلس به این دلیل بود که مردم وی را به عنوان اصلاح طلب نمی شناسند، بنابراین رای اصلاح طلبان را نتوانست جذب کند و هواداران اصلاح طلبان حزب مردم سالاری را یک جریان وابسته به اصلاح طلبان نمی شناسند.

اعتراض نامزد پايداري به انتصابات اخير اعضاي اين جبهه

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه از جمله منتقدين جدي دولت است. او در تازه‌ترين انتقاد خود به دولت حتي به انتصابات اخير جبهه پايداري يعني همان جبهه‌‌ا‌ي كه وي در انتخابات مجلس نهم نماينده آن بود اعتراض كرد.

ماجرا به انتصاب اخير يكي از اعضاي فعال جبهه پايداري به عنوان استاندار خراسان شمالي باز مي‌گردد. رئيس‌جمهور در اقدامي ناگهاني دو نفر از استانداران استان‌هاي قم و خراسان شمالي را تغيير داد.

انتخاب احمدي‌نژاد براي يكي از استان‌ها كسي نبود جز محمود احمدي بيغش عضو شوراي مركزي جبهه پايداري. هر چند در بين اين تغييرات بيشتر تغيير استاندار قم جلب توجه كرد ولي در تازه‌ترين انتقاد، ذوالنور انتصاب بيغش به عنوان كسي كه صلاحيتش براي نمايندگي مجلس رد شده بود را زير سوال برد. نامزد جبهه پايداري براي انتخابات مجلس نهم البته مستقيما به بيغش اشاره نكرد.

او كه با پنجره گفت‌وگو مي‌كرد تاكيد كرد: ما برای منصب استانداری و همچنین دیگر پست‎‎های دولتی قحط الرجال نداریم. اگر شخصی نمی‎تواند شرایط حداقلی را برای نمایندگی مجلس احراز کند، پس به‎طور طبیعی ضرورتی ندارد که دولت با وجود افراد با صلاحيت، متخصص و شایسته به‎دنبال اشخاصی برود که در عملکردهای‎شان علامت سوال وجود دارد.

وي همچنين به رقابت‌هاي اخير براي انتخابات هيات رئيسه مجلس اشاره كرد. او در اين باره گفت: در بحث انتخاب هیأت رئیسه؛ لابیگری، تخریب رقبا و هزینه از بیت المال مشهود بود. ذوالنور در حمايت از رياست حداد عادل تصريح كرد: در ابتدای مجلس برخی علیه آقای حداد عادل تبلیغ کردند و گفتند به حداد رأی ندهید که اگر رئیس شود، مجلس بورکینافاسو می‎شود و حتی میوه‎ها از روی میز کمیسیون‎ها جمع می‎شود.

وقتی در انتخاب هیأت رئیسه چنین اتفاقاتی رخ می‎دهد، باید منتظر چنین اتفاقات تلخی در مجلس نهم باشیم.جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه معتقد است لاریجانی با همراهی اصلاح‎طلبان و برخی دیگر از جریانات سیاسی توانست کرسی ریاست مجلس را به‌ دست آورد. ذوالنور مي‌گويد: بنده مطلع هستم که آقای لاریجانی در جلسه‎ای گفته بودند: «درست است که در مجلس نهم تعداد اصلاح‎طلبان کم است اما همین‎ها هم از خودمان هستند!» آقای لاریجانی با اصلاح‎طلبان احساس خودیت دارد.

روزنامه قدس:

محور برنامه ریزی‌ها

بررسی اسناد و شواهد، از نقش کلیدی مشاور ارشد اقتصادی دولت اصلاحات در برنامه ریزی های بانک مرکزی در زمینه ادغام موسسات مالی حکایت دارد.

پدربزرگ شدن احمدی نژاد

شنیده ایم دکتر محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی پدر بزرگ شده اند.

پسر بزرگ رئیس جمهور داماد مشایی است و در روزهای اخیر صاحب فرزند دختری به نام «زهرا» شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی :

مشکلاتی که قابل چاپ در روزنامه ها نیست

* مراكز درماني و بيمارستاني تأمين اجتماعي در اهواز و ساير شهرهاي استان خوزستان در پايين‌ترين حد كيفي و زير خط معيارهاي استاندارد اداره مي‌شوند. مراجعات مردمي و گزارش خبرنگار ما از يكي از شهرهاي خوزستان بيان كننده مشكلاتي در اين درمانگاهها و بيمارستان‌هاست كه بسياري از آنها قابل چاپ در روزنامه نيست و نيازمند رسيدگي به اين مشكلات بصورت سرزده توسط بازرساني از مركز است. متأسفانه انتقال اين مشكلات به مديريت درمان تأمين اجتماعي خوزستان نيز مشكل را حل نكرده است.

مردی شبیه حسنی مبارک از مصری ها کتک خورد

* مصري‌ها با ديدن مردي كه شبيه حسني مبارك و درحال راه رفتن در خيابان بود شوكه شدند. آنها به اين مرد حمله كردند اما با دخالت پليس آسيب جدي به وي نرسيد. به گزارش پايگاه اينترنتي العربيه، محمد عبدالله الشمري مسافر يمني كه به مصر سفر كرده بود به دليل شباهت زياد به ديكتاتور سابق مصر با تجمع مصري‌هاي خشمگين مواجه شد كه قصد داشتند وي را تكه پاره كنند.

او با فرار از دست مردم و پناه بردن به پليس، خود را از مرگ حتمي نجات داد. مردم پس از اينكه گذرنامه يمني و لهجه غيرمصري اين مرد را ديدند از وي عذرخواهي كردند و براي او كف زدند اما وي با كرايه كردن تاكسي سعي كرد از آنجا دور شود تا دوباره به دردسر نيفتد.

مخالفت با ازدواج کنیز و ارباب در مصر

* مفتي اعظم مصر با مطرح شدن ازدواج كنيز و ارباب كه توسط بعضي علماي سلفي مصر پيشنهاد شد مخالفت كرد. دكتر علي جمعه، مفتي اعظم مصر ازدواج كنيز و ارباب را افترا عليه اسلام و نمودي از جهل ناداني و بي‌حرمتي به زنان دانست.

به گزارش الاهرام وي در خطبه نماز جمعه تاكيد كرد: ديگر چيزي به نام ازدواج كنيز و ارباب وجود خارجي ندارد. مصر چند روز پيش شاهد وقوع نخستين مورد ازدواج كنيز و ارباب بود كه صيغه عقد آن را مهندس عبدالرئوف عون كه به عنوان مبلغ اسلامي فعاليت دارد جاري ساخت و باعث برانگيختن خشم و نارضايتي در ميان مصري‌ها شد.

برخلاف ازدواج عادي، در ازدواج كنيز و ارباب صيغه عقد بدون شهود و ثبت سند جاري مي‌شود و زن خود را به كنيزي مرد در مي‌آورد. مفتي اعظم مصر در ادامه سخنان خود در خطبه جمعه اين هفته در قاهره افزود: اين عمل نوعي سبك مغزي است كه هدف آن مشوش كردن افكار و عقايد مردم است.

دكتر جمعه يادآوري كرد كه هيچكس مجاز نيست فرزندان خود را بفروشد و حتي اگر فروخته شوند آنها آزاده به شمار مي‌آيند. مفتي اعظم مصر گفت دوران بردگي پايان يافته و كسي حق ندارد آن را زنده كند.

 
 
برای مشاهده مجله شبانهاینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار