کنايه هاي فوتبالي عادل خان

عادل فردوسي پور تکه هاي بامزه اي مي اندازد. حالا فرقي نمي کند گزارشگر يک مسابقه فوتبال باشد يا مجري 90. براي او فرقي نمي کند کدام بازي را گزارش کند. سر وقت تکه اش را مي اندازد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جنس تکه پراني هاي عادل براي شنونده هاي تلويزيوني جذاب است. او از هر موقعيتي براي تکه پراني استفاده مي کند؛ چه در فينال اروپا و چه در فينال جام جهاني. اولين تکه ماندگار فردوسي پور در جام جهاني 98 رقم خورد؛ وقتي مايکل اوون آن گل به يادماندني را به آرژانتين زد و عادل گفت: «چه مي کنه اين اوون.» از گزارش هاي او در سال هاي اخير تکه هاي زيادي به يادگار مانده که در اين گزارش بخشي از آنها را مرور مي کنيم...

از زوايايي، با اين شکل موها بالوتلي شبيه سرنديپيتي شده! (در جريان بازي فينال اروپا بين اسپانيا و ايتاليا)

همه آستين کوتاه پوشيدن، فقط دژاگه آستين بلند داره. همه هم مي دونيم دليلش چيه. فقط کاش واسه پشت گردنش هم يه فکري مي کردن! (در بازي ايران و قطر، کنايه از خالکوبي هاي اشکان)

اين ماتراتزي هم اينقدر خالکوبي کرده که انگار آستين بلند پوشيده (در جريان يکي از بازي هاي ايتاليا)

اينجا هم تماس تلفني خيلي خودجوش قطع مي‌شه (وقتي با يکي از منتقدان وزارت ورزش حرف مي زد و ناگهان تماس قطع شد)

حالا اونجا بازيکني که گل زده را مي‌زنند... معلوم نيست اگر گل نمي‌زد چه کارش مي‌کردند! (در جريان يکي از بازي هاي ايتاليا در جام جهاني 2006)

قبل از شروع بازي‌ها بعضي از کامپيوترها پيش بيني کرده بودند جمهوري چک حتي تا پاي قهرماني هم بالا مي‌آيد. مثل اينکه چک‌ها هم از همان کامپيوترهايي استفاده کردند که مسئولان فدراسيون فوتبال ما قبل از بازيهاي جام جهاني از آنها استفاده مي‌کردند!(بعد از حذف چک از جام جهاني 2006)

آنگولايي‌ها خوب ضرباتشان را از کنار دروازه ما بيرون مي‌زنند/واقعا کسي از تعويض‌هاي برانکو سر در نمي‌آورد/برهاني با نوک بيني توپ را کنترل مي‌کند/حالا دايي توپي را که به او مي‌رسد با سر از جلوي دروازه آنگولا دور مي‌کند!/ در اين لحظه پديده جام(شجاعي) اجباراً وارد زمين مي‌شود(تکه هاي به ياد ماندني عادل فردوسي پور در جريان بازي ايران و آنگولا در جام جهاني 2006)

خداحافظ علي دايي، خداحافظ تيم ملي(بعد از شکست تيم ملي مقابل مکزيک در جام جهاني 2006)

خداحافظ جام جهاني، خداحافظ برانکو(بعد از شکست تيم ملي مقابل پرتغال در جام جهاني 2006)

مي گويند سيد جلال با رقمي ميلياردي به پرسپوليس پيوسته است.خيلي بالاتر از سقف قرارداد. البته سقف قرارداد چيزي است که فقط باعث خنده بازيکناني مي شود که رقم هاي ميلياردي مي بندند (متلک او به سقف قرارداد هنگام گزارش بازي بد ايران در برابر قطر)

آقا اجازه مي دهيد کله ام را روي ميز بکوبم؟(پاسخ خنده دار او در جواب به يکي از مسئولان کميته آموزش فدراسيون که گفت مربيان بالاي 60 سال از جمله فرگوسن نبايد مربيگري کنند!)

اگر مسئولان اسپانيايي هم مثل مسئولان ما بودند الان در اسپانيا دو روز تعطيل عمومي اعلام مي شد!(بعد از قهرماني اسپانيا در جام جهاني 2010 )

سعدي اگر بود مي گفت مزد آن گرفت جان برادر که لابي سياسي کرد (در جريان بحث هاي انتقال نفت تهران به اراک)

ببخشيد که مجبور شديم مهمان سياسي بياوريم! ولي به هر حال اين اتفاق افتاد و ما امشب مهمان نمايندگان محترم مردم هستيم که سياسي هستند و مي خواهيم اگر بشود بر سر اين بحث کنيم که بگوييم آقا جان دست از سر فوتبال برداريد. (در يکي از برنامه هاي 90 وقتي دو نماينده مجلس ميهمان بودند)

طرفداران سپاهان خيلي خودجوش بنر درست کردن عليه ما(در يکي از برنامه هاي 90 وقتي که تصاويري از شعارها عليه خودش پخش مي‌شد)

مشکل شما در پرتغال حل شد اما در ايران روشي هست که ناخن را در نمونه ادرار مي اندازند و مشکل دوپينگ حل مي شود. نگران نباشيد آقاي کي روش،با اين روش ها در ايران به زودي آشنا مي شويد(وقتي با کي روش درباره ماجراي اختلافاتش با کميته دوپينگ فدراسيون پرتغال بحث مي کرد)

خوبي ال‌کلاسيکو اين است که هميشه برنده دارد، برعکس بعضي داربي‌ها! (در يکي از ال کلاسيکو و به طعنه از تساوي هاي متعدد در داربي تهران.)

اين قدر سقوط مبارک همه را خوشحال کرده که حتي قهرماني هم خوش اخلاق شده. (در يکي از برنامه هاي 90 و بعد از مشاهده کردن خنده هاي قهرماني، داور ليگ برتر)

محمد نصرتي وقتي به سايپا گل زد به سمت هواداران رفت و حرف هايي را به زبان آورد که فقط افراد بالاي 25 سال قابليت شنيدنش را دارند! او غير قابل کنترل بود و ما تلاش زيادي کرديم تا دهان او را در تلويزيون شطرنجي کنيم!(در يکي از برنامه هاي 90)

اين پرويز مظلومي است که دارد از روي فنس مي‌پرد. احتمالا دارد دنبال سبيل‌هايش مي‌گردد.(بعد از نشان دادن عکسي از مظلومي که در آن مظلومي در حال پريدن از روي فنس کنار زمين بود)

حالا جمعيت به سرعت بارباپاپا تغيير موضع مي دهند و استيلي را تشويق مي کنند.(بعد از گل تساوي پرسپوليس مقابل ملوان در اولين بازي فصل قبل)

خسرو با خوشحالي مضاعف به آغوش مظلومي مي رود که سال قبل وقتي از استقلال جدا شد گفت مي رود چون از مظلومي شاکي است که در تيم ملي بازي اش نمي داده.(در جريان يکي از بازي هاي استقلال)

الان آقاي کفاشيان به من پيامک داده و نوشته فيلم هندي!(بعد از پخش گزارشي درباره وضعيت ستاره هاي قديمي فوتبال. عادل در برنامه 90 پيامک کفاشيان را براي همه خواند)

کميته انضباطي دايي را ممنوع المصاحبه کرده است،اما او اگر مي خواهد مادام العمر محروم شود سري به همشهري اش بزند!(طعنه عادل به حسين رضازاده بعد از محروميت سعيد علي حسيني به دليل دوپينگ در وزنه برداري)

عجب فوتباليستيه اين علي دايي، هميشه در لحظات حساس به داد تيم ما مي رسد (بازي ايران-عربستان، جده،مقدماتي جام جهاني 2002، اشاره به گل مساوي ايران توسط علي دايي)

مدل موي ماتئوس (مدافع برزيلي استيل آذين) خيلي منشوري به نظر مي رسد!/ ماتئوس در نيمه دوم کمي از حالت «جومونگي» موهاش رو کم کرده!/ سه تعويض همزمان بايد انجام بشه ، انگار کمک داور بازي هم هنگ کرده!/ سوشا مکاني طوري وقت بازي رو تلف مي کند که انگار استيل آذين با اين يک امتياز در ليگ باقي خواهد ماند/سکوبرت هم حالا به زمين مياد تا جمع مو قشنگ هاي اين بازي تکميل شود، يکيش همين سوشا مکاني/علي دايي اشاره مي کند که بازيکنان پرسپوليس توپ رو به استيل آذين ندهند ، اگر اوت سپهر تبديل به گل بشه اتفاقات عجيبي خواهد افتاد/اوه اوه چه خبره اون کنار زمين همه دارن همديگرو مي زنن! محمود ياوري همينطور مات و مبهوت داره اتفاقات داخل زمين رو نگاه مي کنه. احتمالادر اين هفتاد سالي که از خدا عمر گرفته مثل اين صحنه ها رو نديده!/ اسپايدرکم هم مانده چه طور اين تصاوير رو نمايش دهد!/ همه اين اتفاقات داره در سال 2011 درفوتبال ما اتفاق مي افتد!/(تکه هاي عادل فردوسي پور در بازي به ياد ماندني پرسپوليس و استيل آذين که به کتک کاري کشيد)

بازي دارد سرد و کسل‌کننده دنبال مي‌شود. حداقل آرش برهاني هم در زمين نيست که کمي به جذابيت‌هاي کار اضافه کند! ( در حاشيه بازي استقلال-‌راه‌آهن در ليگ برتر)

سپاهان خوب و قابل‌توجه بازي نکرده، البته اگر منجر به صدور بيانيه نشود!(درحاشيه پخش قسمت‌هايي از بازي سپاهان در برنامه نود و با اشاره به بيانيه سپاهاني‌ها عليه او)

البته دونگا مدعي نيست که کره‌شمالي رو مثل کف دستش مي‌شناسد.(اشاره به ادعاي افشين قطبي در حين گزارش بازي برزيل و کره‌شمالي در جام جهاني 2010)

با اين بازي خوبي که با‌دامکي انجام مي‌دهد، شايد ديگر نيازي به تماس از طرف سازمان نباشد.(اشاره به خروج بادامکي از فهرست پرسپوليسي‌ها در داربي با تماس از سوي سازمان تربيت‌بدني، در حين گزارش بازي پرسپوليس و مس در ليگ نهم)

مسلما اين توپ گل مي‌شد، اگر دايي 5سال جوان‌تر بود.(يکي از ده‌ها متلک فردوسي‌پور به دايي در جام‌جهاني 2006، اين‌بار در حين گزارش بازي ايران و آنگولا.)
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: فردوسی پور ، ورزش ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۹ تير ۱۳۹۱
جالب بود
آخرین اخبار