كتابخانه شهداي حصارك به منظور آشنايي كودكان با متون كهن فارسي و ادبيات "كارگاه شاهنامه خواني با سفال " را روزهاي دوشنبه هر هفته ساعت 10 برگزار مي كند.

مريم گودرزي،مسوول كتابخانه شهداي حصارك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،گفت:بسياري از مردم با اينكه به اهميت شاهنامه به عنوان يكي از مهمترين پايه هاي زبان فارسي و سند ملي ما آگاه ان اما مي پندارند كه خواندن شاهنامه براي كودكان سخت و دشوار است و نمي توان خواندن آن را به اين گروه سني پيشنهاد داد.
وي در ادامه درباره جذابيت هاي شاهنامه براي كودكان بيان داشت:تمامي مطالب اين كتاب ، انواع قالب هاي ادبي ، اسطوره حماسه و تمثيل ، زندگي پهلوانان ، قصه ها ، چاره انديشي ها حتي معماها و تخيل جز جذابيت هاي شاهنامه است .
رئيس كتابخانه شهداي حصارك اظهار داشت:آشناكردن كودكان با انديشه هاي فردوسي، پاشيدن بذر حكمت در روح و ذهن آينده سازان اين مرزو بوم است و مي تواند ياور كودكان ما در ساختن و پيشرفت كشور باشد.
گودرزي درخصوص ارائه شاهنامه با سفال و مجسمه در اين كارگاه اشاره كرد:كودكان قسمتي از شاهنامه را مي خوانند و پس از اتمام داستان به خلق شخصيت هاي داستان مي پردازند.
كار با سفال در واقع كليدي براي ارتباط بچه ها با ابيات شاهنامه و خلق ذهني از دريافت قصه شنيده شده است.
رئيس كتابخانه شهداي حصارك در پايان خاطرنشان كرد:تصميم داريم در پايان كارگاه ها نمايشگاهي از بهترين آثار تجسمي خلق شده توسط كودكان را در معرض نمايش قرار دهيم.
گفتني است؛"كارگاه شاهنامه خواي و سفال" روزهاي دوشنبه هر هفته ساعت 10 در كتابخانه شهداي حصارك واقع در جنت آباد شمالي،بلوار سيمون بوليوار،نبش ايرانشهر شمالي برگزار مي شود./ه

برچسب ها: کارگاه ، شاهنامه ، خوانی ، سفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار