مسئول اداره صادرات و واردات استاندارد خوزستان گفت: در سه ماهه نخست امسال از ورود 18 کالای غیراستاندارد به ارزش 154 هزار و 259 دلار از مبادی ورودی این استان به داخل کشور جلوگیری شد.

سیما پشم‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان علت مرجوع کردن این محموله‌ها را عدم تطابق آنها با قوانین و مقررات استاندارد ملی ایران عنوان کرد.

وی گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره کل بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را دارند نظارت می‌کند و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌گردد در غیر اینصورت محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

پشم‌فروش در ادامه افزود: محموله‌ کالاهای مرجوع شده عمدتا مربوط به کالاهای ساخت کشور چین بودند که از کیفیت لازم برخوردار نبود و با استاندارد ملی ایران مغایرت داشت.

مسئول اداره صادرات و واردات استاندارد خوزستان این کالاها را شامل مکانیک و فلزشناسی(لاستیک فرغون، آچار فرانسه و شلاقی با نام تجاری VERSEK)، اسباب بازی، برق و الکترونیک( شامل موتور لباسشویی و خشک کن، لامپ LED با نام تجاری LUMINA ، قطعات کامپیوتر کیبرد با نام تجاری SOMIC ، کیبرد با نام تجاری (VAIO، لوازم برقی خانگی (سشوار 8090 BL با نام تجاری BRAUN ، سشوار و حالت دهنده مو با نام تجاری GAMAR A K&M، بخارشور با نام تجاری PERSIA، موم داغ کن با نام تجاری MALIN و کولر با نام تجاری IMARFLEX )، شیمیایی، صنایع نساجی و چرم( کفش) و کالاهای مهندسی پزشکی شامل فرم عینک با نام تجارتی مصفا اعلام کرد./س
برچسب ها: جلوگیری ، ورود ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.