هزاران نفر در مکزيک با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در پايتخت اين کشور، نامزد پيروز اين انتخابات را به تقلب و خريد راي متهم کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ هزاران نفر از حاميان نامزدهاي ديگر انتخابات عليه انريکو پنا نيه تو نامزد پيروز اين انتخابات، تظاهرات اعتراض آميز برگزار کردند و وي را به خريد آراي انتخاباتي متهم کردند.

براساس نتايج اعلام شده، پنا نيه تو، برنده انتخابات يکشنبه گذشته است ولي رقباي انتخاباتي وي از پذيرفتن نتيجه اين انتخابات شانه خالي کرده اند . گفته مي شود حدود 50 هزار نفر از معترضان به اين نتايج در مکزيکو سيتي، پايتخت مکزيک تظاهرات اعتراض آميز برگزار کرده اند.

اگر چه نتايج بازشماري آرا نشان از پيروزي پنا نيه تو دارد ولي معترضان مي گويند اعتراض اوليه آنان به قوانين انتخاباتي و نحوه برگزاري آن است که امکان خريد گسترده آرا را ممکن کرده است و از اين رو، خواستار ابطال انتخابات و اصلاح قوانين انتخاباتي به شکلي هستند که امکان خريد آراي انتخاباتي آن هم به شکلي گسترده وجود نداشته باشد.

مقامات مکزيکي 4 روز ديگر فرصت دارند که اسناد خود را در خصوص روي دادن تقلب در اين انتخابات به کمسيون انتخاباتي ارائه و خواستار ابطال آن باشند.
با اين حال، اثبات تقلب و خريد آراي انتخاباتي در اين کشور اندکي دشوار است زيرا ارائه چيزهايي به عنوان هديه انتخاباتي در مکزيک و بسياري ديگر از کشورهاي آمريکاي لاتين از نظر قانوني مجاز است و معترضان در گام اول اصلاحات، خواستار تغيير در اين قوانين هستند که امکان خريد آرا را ميسر مي سازد.
برچسب ها: تظاهرات ، مکزیک ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار