باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز شنبه بازسازي اقتصاد بحران زده اين کشور را خواستار شد تا از اين طريق امنيت اقتصاد آمريکا براي نسل هاي آينده تامين شود .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛  اوباما در سخنراني راديو و اينترنتي خود گفت‌:«وظيفه ما صرفا اين نيست که افراد بيکار را به سر کار بازگردانيم، وظيفه ما اين است که اقتصادمان را به گونه اي بازسازي کنيم که در آن کار کردن، مقرون به صرفه باشد: اقتصادي که در ان هر کسي که بيشتر کار مي کند فرصت بيشتري براي پيشرفت داشته باشد.»

اظهارات اوباما در حالي مطرح مي شود که آمار جديد وزارت کار نشان مي دهد نرخ بيکاري در ماه ژوئن نسبت به ماه مه تغييري نکرد و در سطح هشت مميز دو دهم درصد باقي ماند. به اين ترتيب بيش از دوازده ميليون و هفتصد هزار نفر در آمريکا در رده بيکاران قرار مي گيرند.

اوباما در سخنان خود با اشاره به طرح تامين منابع مالي ده ها طرح در زمينه حمل و نقل و نيز ممانعت از افزايش بهره وام هاي دانشجويي که به تازگي تصويب شدند گفت‌:«اين اقدام ها، تفاوتي معنادار و واقعي در زندگي ميليون ها نفر از مردم آمريکا ايجاد خواهد کرد.»

گفتني است ميانگين متوسط مشاغل ايجاد شده در ماه هاي آوريل، مه و ژوئن حدود هفتاد و پنج هزار شغل است که يک سوم سرعت اشتغالزايي در سه ماهه اول امسال به شمار مي رود.

برچسب ها: اوباما ، اقتصاد ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار