مبارزه بیولوژیک نسل اول کرم ساقه خوار برنج در سطح 27 هزار و 190 هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

مدیر زراعت جهاد کشاوری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: تاکنون 42 هزار و 200 هکتار از اراضی زیر کشت برنج مازندران زیرپوشش بیمه زراعت برنج قرار گرفته است.

عنایتی افزود: نظر به شرایط جوی مساعد کشت و کار برنج وجلو بودن حدود دوهفته ای پیک کاشت، وضعیت رویشی و زایشی برنج در سالجاری دارای شرایط مطلوبی بوده ووضعیت رویشی شالیزارها نسبت به زمان نشاءکاری از پنجه دهی تا ظهور خوشه قرار داشته است.

بگفته وی : تا پایان دهه اول تیر ماه در سطح 27 هزار و 190 هکتار از اراضی شالیزاری مبارزه بیولوژیک نسل اول کرم ساقه خوار در قالب نصب تریکوکارت و رهاسازی زنبور تریکوگراما انجام شده و با مشاهده پروانه ها، مرحله دوم آغاز شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاوری مازندران گفت : تاکنون در 43 هزار و 50 هکتار این عملیات انجام شده و ادامه دارد.

عنایتی با اشاره به افزایش درجه حرارت و رطوبت منطقه که شرایط شیوع و انتشار بلاست را فراهم کرده افزود: تا زمان فوق مبارزه با بلاست برگ در سطح 42 هزار و 489 هکتار و بلاست خوشه در سطح 26 هزار و 630 هکتار در دست انجام است.

وی از مبارزه با سایر بیماریهای شالیزارهای استان در سطح هفت هزار و 267 هکتار خبر داد و افزود: سطوح نشا مکانیزه استان در سال زراعی جاری بیش از 353 هزار هکتار است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.