امام جمعه اهر گفت: باید با جوانان به زبان و متناسب با سلیقه های آنها سخن گوئیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، حجت الاسلام حاجی زاده گفت : الگوی جوانان ما حضرت علی اکبر و شهدایی چون شهید فهمیده است. وی، بااشاره به رسالت خطیر وزارت تازه تأسیس ورزش و جوانان بر تدارک برنامه های متنوع در جهت جذب جوانان به مسائل فرهنگی ورزشی تأکید کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر گفت: باید دست اندرکاران ورزش و جوانان علاوه بر تقویت بعد جسمی بر تقویت مسائل معنوی در بین جوانان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تشکیل اتاق فکر برای جوانان و بهره مندی از نکته نظرات آنها و مشارکت آنها در اداره امور مساجد، مکانهای فرهنگی و معنوی را موجب تشویق و ترغیب جوانان و جذب آنها به این مکانها ذکر کرد. حجت الاسلام حاجی زاده آینده کشور را از آن جوانان دانست و سرمایه گذاری براین قشر را به نفع کشور و جامعه ذکر کرد. امام جمعه اهر گفت: باید با سلایق و خواسته های جوانان آشنایی داشته و برنامه های تدارک دیده شده را متناسب با سلایق و علاقه آنها انجام دهیم. وی، افزود: اگر مسئولین فرهنگی و فکری جامعه جوانان را تحویل بگیرند و از آنها حمایت کنند استعدادها و خلاقیت های جوانان شکوفا خواهد شد.

 امام جمعه اهر جوان را موتور حرکت جامعه و مظهر نشاط، پویایی و سرزندگی برشمرد و افزود: جوانی نعمت بزرگی است که باید ازاین ظرفیت در تحصیل علم و دانش، تحقیق و پژوهش، تهذیب نفس و دهها مزایای دیگر استفاده کرد که این دوران دیگر برگشت ناپذیر هستند.
این کارشناس مذهبی افزود: جوانان ما پاک، مؤمن، خلاق هستند و امروز بیشترین اختراعات و کشفیات و فائق شدن بر فن آوریهای روز دنیا و ساخت تجهیزات پیشرفته با توان فنی و مهندسی نیروهای جوان کشور صورت می گیرد و افتخار بزرگ کشور مااین است که یکی از کشورهای جوان دنیا هستیم.
وی در پایان معنویت و توجه ویژه به مسائل فرهنگی و معنوی از سوی جوانان را موجب دوری آنها از گناهان و تقویت بعد مذهبی دینی ذکر کرد./س
برچسب ها: جوانان ، سلیقه ، متناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.