معاون برنامه ريزي وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : تمام فعاليتهاي سازمانهاي زير مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در قالب برنامه راهبردي تدوين شده و بدين منظور بيش از 1400 فعاليت را تعريف كرده ايم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا ، سيد رضا فاطمي امين با اشاره به تنوع موضوعات افزود : اينكار از سال گذشته در حوزه صنعت ، معدن و تجارت كه حدود 40 درصد از توليد ناخالص داخلي را شامل مي شود،  آغاز شد و اكنون به مراحل خوبي رسيده است.
وي با اشاره به ويژگي خاص برنامه راهبردي اضافه كرد : چالشي كه هميشه وجود دارد اين است كه برنامه ها تهيه و بعد به فراموشي سپرده مي شود اما ويژگي خاصي را ما در اين سيستم اجرا كرديم وآن برنامه ريزي همزمان با اجراست و قسمتهايي كه قطعيت پيدا مي كند اجرايش نيزآغاز مي شود و اين به برنامه بازخورد مي دهد.
فاطمي امين تصريح كرد : اولين گام در رسيدن به برنامه ها، برنامه ريزي است تا بدانيم مثلا در 1404 كه افق برنامه چشم انداز است چه صادراتي را در برنامه داريم و واردات ما در چه حوزه هايي است و نقش ما در دنيا چگونه تعريف مي شود و چه سرمايه گذاريهايي در كشوربايد صورت بگيرد.
وي يكي از راهبردهاي مهم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را فرآيند سرمايه گذاري دانست و افزود : در دفتر برنامه ريزي با ايجاد دالان سرمايه گذاري و در واقع پنجره واحد صنعت ، معدن و تجارت1500 فرصت سرمايه گذاري را مشخص كرديم  كه ازبين اينها 1300موضوع بدون اولويت و 200 موضوع  اولويت داراست.
فاطمي امين تصريح كرد : پيش از اين تعيين اولويت 2 تا 3 ماه طول مي كشيد و الان در عرض 3 ثانيه انجام مي شود.
وي با اشاره به راه اندازي وبگاه بهين ياب افزود : مي خواهيم تمام اطلاعات و خدماتي كه مربوط به فعالان صنعت ، معدن و تجارت در اين وبگاه يكپارچه كنيم و با الكترونيكي كردن فرايندها در واقع به نوعي محيط كسب و كار را بهبود دهيم.
به گفته اين مقام مسوول ما در غالب رشته هاي توليد به حد اشباع رسيده ايم و آن چيزي كه رشد اقتصادي ما را تضمين مي كند ارزش افزوده و توليد كالاها با فناوري بالاست و به اين دليل وزارت صنعت ، معدن و تجارت حوزه فناوري متمركز شده است.
وي ادامه داد:  در اين حوزه راهبردهاي زيادي وجود دارد و براي تجاري سازي هم سر فصل ويژه اي باز كرديم به ويژه در صنايعي كه انتخاب كرده ايم به عنوان راهبردهاي آتي در صنايع الكترونيكي و الكتريكي حمايتهاي ويژه اي انجام مي دهيم.
وي تاكيد كرد: اگر تجاري سازي حمايت شود كششي براي فناوري ايجاد مي شود و اين موضوع جزو اولويتهاي ماست وازطريق بهين ياب تقاضاها را دريافت مي كنيم./عب
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار