دارندگان جواز تاسيس که تاکنون موفق به دريافت پروانه توليد نشده اند تا 20 تير مهلت دارند براي بروز رساني جوازهااقدام کنند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت سيد رضا فاطمي امين با بيان اينکه91 هزار جواز تاسيس از 3 دهه اخير تا پايان فروردين 91  تبديل به پروانه بهره برداري نشده است ، افزود : پيشرفت فيزيکي 73 هزار جواز تاسيس از اين تعداد تا 20 درصد بوده و فقط 18 هزار از مجوزهاي صادر شده داراي پيشرفت فيزيکي بالاي 20 درصد است.
وي با تاکيد بر اينکه مجوزهايي که به روز نشده باشد ، باطل مي شود ، گفت : سرمايه گذاري 2 هزار و 253 جواز تاسيس از مجموع مجوزهاي صادر شده بالاي 2 ميليارد تومان است که 51 مجوز از اين تعداد بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
فاطمي امين همچنين به صدور پروانه توليد در اين مدت اشاره کرد و افزود : در 30 سال اخير 80 هزار پروانه بهره برداري صادر شده است که 60 هزار از اين تعداد فعال است و عمليات به روز رساني پروانه هاي غير فعال از اواسط تيرماه اغاز مي شود.
وي با اشاره به تاکيد دولت مبني بر اجراي طرح مهر ماندگار گفت : تکميل و بهره برداري از حدود 190 طرح از طرح هاي مهر ماندگار در حوزه صنعت ، معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : ميزان پيشرفت فيزيکي اين طرح ها 40 درصد به بالاست که با تکميل اين طرح ها تا خرداد 92 هيچ طرح بزرگ نيمه تمامي در اين سه بخش باقي نخواهد ماند.
وي ميزان سرمايه گذاري انجام شده در اين طرح ها را حدود 15 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و افزود : براي تکميل اين تعداد طرح نيمه تمام 7 هزار ميليارد تومان شامل 4 هزار ميليارد دلار منابع ارزي از صندوق توسعه ملي و 3 هزار ميليارد تومان منابع ريالي از بانک ها تامين خواهد شد.
فاطمي امين با اشاره به اولويت تامين مالي ريالي طرح هاي مهر ماندگار گفت : 15 طرح از 190 طرح مهر ماندگار ، دولتي و بقيه انها خصوصي و غير دولتي است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار