معاون برنامه ريزي وزير صنعت معدن و تجارت از مصوبه دولت برای اختصاص منابع مالی صندوق توسعه ملی بابت واردات قطعات لازم در تولیدماشین‌آلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید رضا فاطمی‌ امین در نشست هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار در سال تولید ملی و گفت:‌ بر اساس اين مصوبه، بخشی از سهم وزارتخانه‌های مختلف از منابع صندوق توسعه ملی بابت واردات قطعات لازم برای تولید ماشین‌آلات و تجهیزات هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب سازندگان تجهیزات صنعتی برای واردات بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود از منابع صندوق توسعه ملی استفاده خواهند کرد.

فاطمي امين تصريح كرد: تاکنون برای ساخت ماشین‌آلات باید ال‌سی به نام شریک خارجی باز می‌شد اما با تصمیم‌گیری اخیر، صنایع ماشین‌سازی داخل کشور رونق خواهند گرفت.

وي اظهار داشت: طبق بخشنامه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کسانی که بدهی بانکی، بیمه ای و مالیاتی دارند دردریافت مجوزها وتسهیلات بانکی با سختگیریهایی روبرو خواهند شد.

وی تصریح کرد: براساس اصلاحیه‌ای که در مورد این بخشنامه صورت گرفت، کلمه "تسهیلات" به "تسهیلات بانکی" تبدیل و عنوان بیمه نیز فقط محدودبه بیمه تأمین اجتماعی شد و در واقع نام سایر بیمه‌ها از این بخشنامه حذف شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در بخشنامه مذکور عنوان شد که بالاترین مقام اجرایی دستگاه می‌تواند یک سری واحدهای بدهکار را در گرفتن تسهیلات بانکی استثنا کند، به عنوان مثال می‌توانیم برای دریافت یارانه گازوئیل واحدهای بدهکار را استثنا کنیم.

وی افزود: این لیست‌ به وزارت صنعت ارائه می‌شود و ماواحدهای مذکور درآن را در لیست سیاهقرارخواهیم داد تا برای معرفی به بانکها نیازی به استعلام موردی نباشد.

وی تصریح کرد: این دستورالعمل ابلاغ شده و به زودی اجرایی خواهد شد.

ویبا بیان اینکه این بخشنامه هفته گذشته اصلاح شد، گفت: طبق شکل اولیه بخشنامه قرار بود برای دریافت هر نوع تسهیلات ابتدا از بیمه، بانک و سازمان امور مالیاتی استعلام گرفته شودکه این مسئله پروسه اعطای تسهیلات را طولانی مدت می‌کرد.

فاطمی امینافزود: برای حل مشکل قرار شد فهرستی از بدهکاران به بیمه تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی تهیه و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌ دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز براساس این فهرست نسبت به معرفی واحد متقاضی دریافت تسهیلات بانکی اقدام خواهند کرد.

معاون وزير صنعتتصریح کرد: این فهرست توسط دستگاه‌های متولی به روز رسانی خواهد شد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار