نسبت نقدينگي به توليد ناخالص داخلي در ايران 35 درصد بوده و اين درحاليست كه ميانگين جهاني 107 درصد است و متوسط اروپا 130 درصد و ژاپن نيز 217 درصد است كه اين آمار نشان دهنده جايگاه وضع نقدينگي در كشورمان است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد رضا فاطمي امين معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه مشكل اصلي در حوزه تامين مالي، نحوه توزيع و حجم نقدينگي مشكل است ، افزود: سازكار دقيقي براي توزيع نقدينگي وجود ندارد و تزريق منابع به خوبي صورت نمي‌گيرد.
وي،‌ نسبت نقدينگي به توليد ناخالص داخلي را در ايران 35 درصد ذكر كرد و گفت: اين درحاليست كه ميانگين جهاني 107 درصد است و متوسط اروپا 130 درصد و ژاپن نيز 217 درصد است كه اين آمار نشان دهنده جايگاه وضع نقدينگي در كشورمان است.
فاطمي امين با اشاره به اينكه تناقضي بين زماني كه گفته مي‌ شود نقدينگي يعني تورم و از سوي ديگر گفته مي شود توليد،‌ نقدينگي ندارد وجود دارد ، افزود:  براساس اجماعي كه  بين وزارت صنعت،‌معدن و تجارت و اقتصاد و دارايي انجام شد ، قرار است، در كارگروهي مشترك اين موضوع بررسي شود تا زير ساختها در زمينه تامين مالي فراهم و  در ماه آينده طرح هايي  در اين چارچوب آغاز شود.
فاطمي امين گفت : در زمينه نحوه توزيع نقدينگي،‌ مسئله عقود و روش هاي مبادله اي و همچنين موضوع تضامين وجود دارد كه راهكارهايي  براي تسهيل كردن اين شرايط پيشنهاد شده است.
معاون وزير صنعت،‌معدن و تجارت تاكيد كرد: تا زماني كه رقابت به وجود نيايد و نظام تامين مالي ما اصلاح و رقابتي نشود ، مشكلات ساماندهي نخواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار