گروه هاي تندروي وابسته به القاعده از کشورهاي اطراف بخصوص عراق براي اجراي اقدامات تروريستي وارد سوريه مي شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني الاخباريه در گزارشي درباره نفوذ القاعده به داخل سوريه با اشاره به اين که طرف هاي مختلفي در ريختن خون سوري ها و حوادث اين کشور دست دارند افزود: القاعده از جمله گروه هايي است که در سوريه اقدام به فعاليت هاي خرابکارانه مي کند. گروه هاي وابسته به القاعده در حالي از انفجارها و اقدامات خرابکارانه خود در سوريه خبر مي دهند که دولت سوريه بارها اعلام کرده است چنين گروه هايي از برخي کشورها وارد سوريه شده اند.

در ادامه گزارش آمده است: هوشيار زيباري وزير خارجه عراق با دليل و مدرک اعلام کرد کشورش مدارکي دارد که نشان مي دهد شماري از تندروهاي عضو القاعده از طريق مرزهاي عراق وارد سوريه شده اند تا دست به اقدامات تروريستي در اين کشور بزنند.

زيباري افزود برخي فرماندهان عمليات القاعده بين عراق و سوريه رفت و آمد مي کنند و براي انجام اقدامات تروريستي در سوريه سلاح به اين کشور منتقل مي کنند.

در بخش ديگري از گزارش با اشاره به خرابکاري هاي القاعده در عراق آمده است: عراق نيز درباره حضور افراد گروه هاي تندرو در کشورهاي مجاور و استفاده از اين کشورها به عنوان پايگاه خود ابراز نگراني کرده است.

عراق از ابتداي بحران سوريه اقدامات تروريستي در اين کشور را در گفتار و رفتار محکوم کرد و اکنون بار ديگر بر تقويت تدابير امنيتي در مرزهاي خود با سوريه تاکيد مي کند.

برچسب ها: سوریه ، تروریست ، عراق ، همسایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار