معاون مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سطح کشورامکانات ورزشی موجود برای کارگران کم است.

محمد سلطانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: کارگران، جامعه‏ ای گسترده‏ هستند که دغدغه‏ های خاص خود را داشته و از برخی جهات با سایر اقشار جامعه متفاوت محسوب می‏ شوند.

سلطانی ادامه داد: دانش‏ آموزان، دانشجویان و اقشار نظامی به لحاظ ماهیت کارشان به طور خودکار به سمت ورزش و فعالیت‏ های بدنی کشیده می ‏شوند.

معاون مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اما دغدغه ‏های معیشتی کارگران بر سایر مسائل آنها اولویت دارد و کارهای طاقت‏ فرسا و مداوم، انگیزه لازم برای ورزش را در این قشر کاهش می‏ دهد.

وی افزود: از سوی دیگر، برای حضور کارگران در مجامع ورزشی در زمان‏ های مناسب‏ تر نیاز به موافقت کار فرمایان است.

سلطانی اضافه کرد: کار فرمایان باید آگاه باشند که توجه به سلامت این قشر می ‏تواند علاوه بر کاهش هزینه ‏های درمانی، تأثیر مستقیمی در تولید و بهره ‏وری نیروی کار داشته باشد.

معاون مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکانات ورزشی موجود در سطح کشور را برای کارگران ناکافی دانست.

وی تصریح کرد: 11 میلیون کارگر به همراه خانواده‏ هایشان نزدیک به نصف جمعیت جامعه را شامل می‏ شوند و باید اعتبارات خیلی بیشتری را برای آنان در نظر بگیریم.

سلطانی اضافه کرد: باید زمینه‏ های لازم به نحوی ایجاد شود که کارگران بتوانند با کم ‏ترین بها از امکانات ورزشی استفاده کنند؛ در صورتی که در حال حاضر این امکان در کشور وجود ندارد./س

برچسب ها: ورزش ، امکانات ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.