محمد مرسي، رئيس جمهور مصر اعلام كرد كه نظاميان اين كشور از اين پس به پادگانها و مراكز نظامي بازخواهند گشت و به كار اصلي خود كه همان دفاع از مرزهاي مصر است، مشغول خواهند شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ محمد مرسي كه مراسم تحليف خود را روز گذشته در مقابل قضات ديوان عالي قانون اساسي مصر و شخصيت هاي سياسي و فرهنگي و نظاميان اين كشور انجام داد، در سخنان خود گفت: نيروهاي ارتش و نظاميان اين كشور در حال حاضر، ماموريت مهمي در پيش دارند و آن هم دفاع از مصر در برابر هرگونه دخالت هاي خارجي ناگهاني و برقراري امنيت در مرزهاي مصر است و از اين پس و با آغاز دوران رياست جمهوري جديد، همه اقشار مصر و مقامات دولتي از نظاميان كه وظيفه آنها ايجاد امنيت و ثبات در مرزهاي كشور است، حمايت خواهند كرد.
 
اين در حالي است كه در مراسم تحليف محمد مرسي، در ديوان عالي قانون اساسي، شخصيت هاي نظامي همچون حسين طنطاوي، رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح و سامي عنان، يكي از اعضاي ارشد نيروهاي مسلح مصر حضور داشتند و مرسي در مقابل آنها اظهار داشت كه شوراي عالي نيروهاي مسلح بايد به عهد خود در مقابل ملت مصر پايبند باشد و در مسائل سياسي مصر همچون انحلال پارلمان اين كشور دخالت نكند.
 
مرسي در ادامه سخنانش، افزود كه به مصر به دوران مبارك باز نخواهد گشت و مصر جديد با اراده و خواست مردم اين كشور پيش خواهد رفت و در شرايط كنوني از بين بردن آثار هرج و مرجي كه در تمام زمينه هاي موجود بويژه اقتصاد كه توسط نظام سابق بجاي مانده است، از اولويت هاي دولت جديد است.
 
مرسي در پايان سخنانش، متعهد شد كه از هيچ تلاشي براي حمايت از جمعيت تاسيسي قانونگذاري و حفاظت از حقوق و عدالت اجتماعي دريغ نخواهد كرد.
برچسب ها: مرسی ، نظامیان ، پادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار