دبير كل دفتر تحكيم وحدت، پيگيري مستمر و جدي را براي جلوگيري از انواع تخلفات اقتصادي خواستار شد.

مهدي اميريان دبير كل دفتر تحكيم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به ميزان وفاداري مردم ايران به ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب گفت:‌ دشمنان از تمام امكانات خود براي نااميد كردن مردم از آرمان‌هاي انقلاب با ابزارهايي مثل جنگ تحميلي، تحريم‌ها،‌ تهديدها و ساير فعاليت‌ها استفاده كرده و حتي در تلاش هستند كه از طريق اين عوامل باعث عقب‌نشيني مردم و مسئولين از مواضع ايدئولوژيك خود در نظام شوند اما در عمل همواره با شكست روبرو شده و تلاش‌هايشان بي‌نتيجه مانده است.

وي با بيان اينکه در اين خصوص ذكر چند نكته لازم است، افزود:‌ اول آن‌كه مردم غيور ايران نشان داده‌اند كه سختي و رنج را تحمل كرده و براي باور شدن انقلاب در همه عرصه‌هاي سياسي نه تنها از مال كه از جان خود نيز دريغ نمي‌كنند و بديهي است كه مردم، صبورانه و بزرگوارانه از ميدان مبارزه با اين فشارهاي اقتصادي، پيروز بيرون خواهند آمد.

اميريان اضافه کرد: دومين نكته آن كه رفتارهاي دولت‌هاي غربي با افزايش ميزان تحريم‌ها نتيجه‌اي جز خشم و نفرت نسبت به اين دولت‌ها نخواهد داشت. از سويي نيز اين امر نشان‌دهنده تناقض آشكار ميان شعارها و سياست‌هاي دروغين غرب و آمريكا مبني بر آزادي، حقوق بشر و تلاش براي افزايش رفاه مردم است چرا كه چگونه ممكن است كشوري كه به دموكراسي معتقد است يك ملت را به خاطر پايداري بر حقوق مسلم خود زير اعمال فشارها و تحريم‌هاي شديد بگذارد.

دبير كل دفتر تحكيم وحدت اظهار داشت: مسئولين بايد رفتارهاي واقع‌بينانه تري با تحريم‌ها داشته باشند و تنها نبايد با دادن شعار تبديل تحريم به فرصت خيال خود را راحت كرده و راهكاري براي حل تحريم نينديشند. در اينجا نقش‌ نهادهاي نظارتي بيشتر مي‌شود چرا كه خلاء‌ نهادهاي نظارتي موجب ايجاد بازار اقتصادي كاذب و ورود دلالان به عرصه اقتصادي کشور مي‌شود که زمينه بروز تخلفات اقتصادي است.

وي تصريح کرد: مسئولان مديريت اقتصادي كشور بايد تمام تلاش خود را در جهت رفع تورم و گراني  انجام دهند تا بتوانند تحريم‌ها را خنثي كرده و بدين صورت موانع را در راه پيشرفت كشور بردارند.

اميريان در پايان خاطرنشان کرد: مطالبه جدي دفتر تحكيم وحدت از مسئولان اقتصادي اين است كه همدل و هماهنگ به ايفاي نقش مديريتي خود بپردازند چرا كه مردم ايران شايسته و بزرگوارتر از آن هستند كه براي تامين معيشت خود به سختي و رنج بيفتند.

/ش3

برچسب ها: امیریان ، تحریم ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار