دبير كل كنفدراسيون صنعت گفت: مشكلات توليد فراتر از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است و به دستگاه هاي مختلف دولتي و خصوصي نيز مربوط مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ساساني امروز در مراسم روز ملي صنعت و معدن به بيان جمع بندي همايش هاي برگزار شده در دهه توليد ملي پرداخت و گفت:نكته اصلي مطرح شده در اين همايش ها اين است كه چرا با وجود تلاش هاي وزارتخانه صنعت و معدن طي سال هاي اخير هنوز مشكلات اين حوزه به طور كامل رفع نشده است.
وي ادامه داد: دامنه مشكلات صنعت فقط به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت محدود نمي شود و بسياري از بخش ها و دستگاه هاي مختلف را شامل مي شود و نبايد انتظار داشت كه اين مشكلات تنها توسط وزير صنعت رفع شود.
وي با بيان مشكلات مطرح شده در اين حوزه در همايش هاي دهه توليد ملي تصريح كرد: در اين همايش ها چهار سئوال اصلي مطرح شده كه شامل چرايي مزمن شدن مشكلات، چرايي عملكرد نامناسب راهكارهاي ارائه شده و راهكارهاي پيشنهادي و زير ساخت هاي لازم براي اجرايي شدن اين راهكارها مي شود.
وي ادامه داد: در پاسخ به اين سئوالات مطرح شد كه محور اقتصاد و توسعه كشور انسان و نيروي كار است و براي تحقق اهداف اقتصادي بايد از فرهيختگان و نخبگان بهره مناسب گرفت.
ساساني سپس به بيان بخشي از مشكلات حوزه صنعت و معدن پرداخت و افزود: پايين بودن ظرفيت سرمايه، بالا بودن هزينه معاملاتي در فعاليت ها، تمركز سياست هاي پولي و مالي به فعاليت هاي غير توليدي از جمله اين مشكلات است.
وي ادامه داد: ضعف ساختار دروني، ضعف نظام پاسخگويي در فعاليت ها، ضعف در ساختار توليد و تبادل اطلاعات اقتصادي و ضعف در نهادينه كردن تصوير و چشم انداز روشن در حوزه صنعت از ديگر مشكلات فعالان اين حوزه به شمار مي رود.
دبير كل كنفدراسيون صنعت تصريح كرد: ضعف ساختاري در به كارگيري نقطه نظرات كارشناسان، كم توجهي به قوانين بالادستي، ضعف در فرآيند توسعه مهارت ها و عدم اجراي كارآمد فرآيند خصوصي سازي از مشكلات ريشه مديريتي در اين حوزه محسوب مي شود./عب

برچسب ها: صنعت ، وزارتخانه ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار