دولت کره جنوبی مجبور شد با توجه به اعتراض گسترده علیه امضای معاهده نظامی با ژاپن ، فعلا امضای رسمی این معاهده را به تعویق اندازد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ تنها یک ساعت مانده به امضای رسمی معاهده تبادل اطلاعات نظامی و امنیتی میان ژاپن و کره جنوبی، این معاهده به علت اعتراضات سیاسی در سئول به تاخیر افتاد.

این معاهده نظامی که قرار است برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم میان کره و ژاپن امضا شود به عنوان یک موفقیت در کاهش اختلافات تاریخی میان دو کشور قلمداد می‌شود.

اندکی قبل از اینکه این توافقنامه امضا شود وزیر خارجه ژاپن آن را یک رویداد تاریخی خواند.

این توافقنامه باعث ایجاد سروصدا و اعتراضات زیادی در کره جنوبی شده است. کره ای‌ها از ژاپن به عنوان یک دولت استعماری که چندین دهه این کشور را تحت استعمار قرار داده است یاد می‌کنند.

کابینه ژاپن امروز جمعه این معاهده نظامی را مورد تایید قرار داد و کره جنوبی نیز اوایل هفته آن را تصویب کرده بود اما کره جنوبی امروز جمعه از اقدام خود عقب نشینی کرد و امضای رسمی آن را به تعویق انداخت . وزیر خارجه ژاپن نیز آن را تایید کرد و دلیل آن را درخواست کره جنوبی اعلام کرد.

این معاهده نظامی چارچوبی برای به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی در مناطقی که سیستم‌های موشکی و تسلیحات هسته ای کره شمالی مستقر هستند فراهم می‌کند و همچنین قرار است دو کشور در زمینه اطلاعاتی و امنیتی در مسائل منطقه و عملیات‌های نظامی چین با یکدیگر همکاری کنند.
برچسب ها: کره ، ژاپن ، معاهده ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار