طرح بزرگ ملي ،تشكيل تعاوني كشاورزي مهر كه در دستور كار دولت قرار گرفته است موجب استفاده بهينه از اراضي كشور مي شود.

احمد لطفي نژاد مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص تعاوني كشاورزي مهر گفت:در بخش كشاورزي دولت برنامه اي با عنوان طرح بزرگ ملي در دستور كار خود قرار داده است كه با تشكيل تعاوني كشاورزي مهر از اراضي و زمينهاي كشور استفاده بهينه صورت ميگيرد.

وي ادامه داد:طرح  تعاوني كشاورزي مهر را مي توان بزرگتر از مسكن مهر قلمداد كرد.

وي افزود: براساس ماده 24 قانون برنامه پنجم توسعه بايد تا پايان برنامه سهم اقتصاد تعاون را به 25 درصد از سهم کل اقتصاد برسانيم.

تعاون گران و مسئولين اقتصادي استان تهران با شناسايي توانمنديها و فرصتهاي سرمايه گذاري در بخش تعاون استان هماهنگي ها و برنامه ريزي هاي لازم را براي رشد و توسعه اقتصاد تعاوني کشور انجام دهند.

لطفي نژاد تصريح كرد: با يک برنامه ريزي منسجم و دقيق در بخش هاي مختلف اقتصادي و همچنين  ايجاد انگيزه زمينه را براي مشارکت هر چه تمام ترمردم فراهم آورد.

وي  در خصوص سهم 25 درصدي  تعاون در اقتصاد كشور افزود: براي دستيابي به سهم 25 درصدي اقتصاد بخش تعاون کشور هنوز فاصله زيادي وجود دارد و در حال حاضر طرح سنجش اقتصاد تعاوني در اقتصاد ملي در حال پيگيري است که آمار و ارقام آن در آينده اعلام خواهد شد.

مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي استان تهران افزود:.تعاوني استان تهران 5/4 ميليون نفر عضو دارد ،كه از نظر تعداد 9 درصد از تعاوني هاي کل کشور و از نظر تعداد اعضاء 10 درصد اعضاء کل تعاوني هاي کشور را تشکيل مي دهند و مي توان گفت کل اعضاء تعاوني هاي کشور 45 ميليون نفر است.

لطفي نژاد اظهارداشت: شرکتهاي سهام عدالت نيز جزء تعاوني ها محسوب شده و خود استان تهران از حدود 5/4 ميليون نفر اعضاء تعاوني به طور مستقيم تشکيل شده است که بار ديگر شرکتهاي تعاوني ارتباط کاري تنگاتنگي دارند.

وي در خصوص بيشترين زمينه فعاليت تعاوني ها خاطر نشان كرد: بيشترين تعاوني هادر زمينه مسکن،توليد و توزيع و اعتبار بوده و در زمينه کشاورزي هم وارد فاز جديدي با طرح تعاوني هاي کشاورزي مهر مي شويم که قطعاً سهم تعاوني کشاورزي در کل تعاوني استان تهران در چند سال آينده بالا خواهد رفتعب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار