استفان لندمن، نويسنده و مقاله نويس آمريكايي طي مقاله اي با اشاره به اقدامات باراك اوباما طي چهار سال رياست جمهوري اش، نوشت؛ وي از آغاز استقرارش در كاخ سفيد تاكنون، بيشترين مبارزات را عليه حكومت هاي دمكرات و مردمي طراحي و اجرا نموده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري پيپل ويس؛ لندمن در ادامه افزود: اوباما در سال 2009 توطئه كودتا عليه مانوئل زلايا، رئيس جمهور هندوراس و سقوط دولت وي را اجرا نمود و يك فاشيست حمايت شده از سوي ايالات متحده را جايگزين آن كرد.
 
پس از اين كودتا و جايگزيني آمريكا، هندوراس به مركز قتل و كشتار در دنيا تبديل شد، به گونه اي كه سالانه هزاران خبرنگار مستقل و شهروندان معترض به حكومت توسط نيروهاي دولتي كشته مي شوند.
 
پس از زلزله ويرانگر هائيتي در سال 2010، اوباما با اعزام هزاران نظامي آمريكايي به اين كشور، آنرا به يك پايگاه نظامي براي خود تبديل نمود.
 
بطور رسمي از بازگشت جين برترند آريستيد، رئيس جمهوري هائيتي خودداري نمود و با ارائه اين بهانه كه باتوجه به بحران موجود، ضرورتي براي برقراري دمكراسي وجود ندارد، مانع برگزاري هرگونه انتخابات در اين كشور شده است.
 
در سپتامبر همين سال، تلاشهاي وي براي سقوط دولت رافائل كوره آ با شكست مواجه گرديد. طراحان اين كودتا با تعطيل كردن فرودگاهها، مسدودكردن جاده و اتوبان ها و آتش زدن درختان، سعي كردند رياست جمهوري را وادار به ترك كشور كنند. ردپاي كاخ سفيد و شخص اوباما در تمامي اين اقدامات به وضوح قابل مشاهده و اثبات است.
 
سكان دار موقت كاخ سفيد، بلافاصله پس از اين شكست، به سراغ طعمه بعدي خود يعني پاراگوئه رفت. اعلام اتهام عليه مجلس اين كشور بدون ارائه سند و مدرك سلاح وي براي اين مبارزه جديد عليه دمكراسي قرار گرفت.
 
فرناندو لوگو، اسقف سابق كليساي كاتوليك روم در سال 2008 بعنوان رئيس جمهور آزادي خواه پاراگوئه برگزيده شد، اما با انواع كودتا و روشهاي جاسوسي سيا به دستور شخص اوباما كنترل حكومت را از دست داده، سقوط كرد.
 
پس از اين تغييرات در كشورهاي آمريكاي لاتين، هم اكنون نرخ بي عدالتي هاي اجتماعي در اين كشورها به اوج خود رسيده است.
 
بسياري از ثروت هاي طبيعي و سرمايه هاي داخلي آنها غارت و توسط تاجران اروپائي و آمريكايي براي استفاده اقشار مرفه و ميلياردرهاي دنيا به كشورهاي مختلف ترانزيت مي گردد.
 
لندمن در انتها، خاطرنشان كرد؛ آنچه امروز از سياست هاي جنگ افروزانه اوباما در خاورميانه مشاهده مي شود، ادامه يك پروژه فراگير براي تقويت امپراطوري نظامي ايالات متحده در دنيا با تضعيف كشورهاي مستقل و مخالف آن مي باشد.
برچسب ها: مبارزه ، اوباما ، دمکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار