رئيس جمهور روسيه که به فلسطين اشغالي سفر کرده است ، اطمينان داد ، ايران هرگز بمب هسته اي توليد نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  دبکا فايل نيوز ؛ در ديدار و گفتگوي 90 دقيقه اي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل روز گذشته در بيت المقدس ، پوتين اعلام کرد : ايران بمب هسته اي توليد نخواهد کرد و هيچ نيازي به حمله هوايي اسرائيل عليه ايران نيست.

پوتين در ديدار با نخست وزير اسرائيل شفاف و بطور قاطع گفت : ايران به دنبال توليد سلاح هسته اي نيست. پوتين همچنين با رد اخبار مربوط به شکست مذاکرات مسکو بين ايران وگروه 1+5 گفت : بر خلاف آنچه گفته مي شود دو طرف مذاکره کننده در سومين دور از گفتگوها 18 و 19 ژوئن در مسکو به هيچ نتيجه اي نرسيدند ، بايد تاکيد کرد که آنها در پيشبرد مذاکرات بسيار جدي و اصولي رفتار کردند.

پوتين براي اولين بار تاکيد کرد ، مذاکرات هسته اي ايران و گروه پنج بعلاوه يک وارد موضوعات اصلي و مهم شده است که به برگزاري جلسه هاي بيشتري بين کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي سرپرست مذاکره کنندگان هسته اي نياز دارد.

پوتين در گفتگو با نتانياهو گفت : روسيه در ارتباط با موضوع هسته اي ايران نه تنها تلاش مي کرده است تا موضع بيطرفي نداشته باشد بلکه برعکس سعي داشته است تا از پشت صحنه اوضاع را تحت کنترل داشته باشد و مذاکرات را به جلو پيش ببرد .

پوتين خطاب به شيمون پرز گفت: «من همين مطلب را که آمريکا تجربيات بسيار بدي در عراق و افغانستان بدست آورده است به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفتم و به شما اسرائيلي ها هم مي گويم. در حمله به ايران شتاب نکنيد و قبل از انجام هر کاري درباره آن عميقا فکر کنيد.»
برچسب ها: پوتین ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار