معاون طرح و توسعه شركت آب منطقه ای سمنان گفت: سد مجن در استان سمنان تابستان سال آینده آبگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'محمدهادی مصطفایی' روز دوشنبه در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و كارشناسان حوزه معاونت طرح و توسعه شركت آب منطقه ای سمنان از روند اجرایی احداث سد تنظیمی- مخزنی مجن شاهرود افزود: آبگیری این سد در اواسط تابستان سال آینده در صورت تامین اعتبارات مالی مورد نیاز انجام می شود.

وی گفت: سد مخزنی مجن با هدف كنترل سیلاب و تنظیم بیش از چهار میلیون متر مكعب آب در سال برای مصارف كشاورزی دشت مجن در حال احداث است.

مصطفایی، بهبود كمیت و كیفیت آبخوان زیرزمینی و تغذیه سفره پایین دست، تنظیم آب برای مصارف آبیاری و كشاورزی و تامین آب برای بهبود و تغذیه سه هزار و 600 هكتار از اراضی پایین دست، افزایش راندمان آبیاری و در نتیجه افزایش تولید محصولات كشاورزی و دامی، توسعه اجتماعی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری را از اهداف مهم احداث سد مجن برشمرد.

معاون طرح و توسعه شركت آب منطقه ای سمنان گفت: سد مجن از سال 1387 با اعتباری معادل 130 میلیارد ریال آغاز و در حال حاضر با هزینه ای بالغ بر 86 میلیارد ریال با احتساب عملیات اجرایی آن در دو بخش ساخت كالورت انحراف، جاده دسترسی به ساختمان بهره برداری و ساخت بدنه سد بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارد./س

برچسب ها: سد مجن ، تابستان ، آبگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.