صبح امروز درمراسمي با حضور مهندس مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و مسئولين معاونت پژوهش بنياد شهيد و امور ايثارگران، نمايشگاه "از فرش تا عرش": تابلوفرش هايي از چهره فرماندهان بزرگ كشوري و رزمنده هاي لشگر عاشورا و آثار شهيد چمران افتتاح شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت (نويد شاهد) ، در اين مراسم كه ساعت 8 صبح دوشنبه پنجم تيرماه به همت اداره كل تبليغات و مراكز فرهنگي معاونت پژوهش بنياد شهيد، پنج اثر نقاشي به جا مانده از شهيد چمران، 88 تابلو عكس از شهيد چمران بر روي شاسي و 90 تابلو فرش از تصاوير سرداران شهيد . در گالري موزه مركزي شهدا به نمايش در آمده است.

در مراسم افتتاح اين نمايشگاه، مهندس مهدي چمران، مديران و مسئولين حوزه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد، يعقوب عبدي شهسواري، هنرمند تبريزي و خالق تابلو فرش ها، سيد مهدي شهروش قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران، رفيعي معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ، ميهماناني از مجموع تقريب مذاهب اسلامي، جانبازان 70 درصدي از جمله پهلوان عباسي، پدر شهيدان علي اكبري، آزاده احمد ابوالحسني حضور داشتند.

مهندس مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و مسئولين معاونت پژوهش بنياد شهيد و امور ايثارگران در سخناني با جامع اضداد خواندن شهيد چمران با الگو گيري از مولاي متقين گفت: مردان بزرگ تاريخ رنگ هاي مختلف را با هم دارند و اگر حتي يكي از آن صفات نيكو را داشتند باز هم قابل احترام و ويژه بودند.

مهندس چمران با اشاره به حزب الله لبنان گفت: حاصل جلسات و مجاهدت ها و كلاس هاي شهيد چمران در لبنان افرادي مثل سيد حسن نصرالله و عماد مغنيه بودند و اينها فرزندان شهيد چمرانند. براي پيشرفت جامعه بايد شخصيت چند بعدي شهيد چمران را بشناسيم. و الگو بودن شهيد چمران بين المللي است چرا كه تيجاني و مصري، كسي كه سبب ساز بيداري اسلامي در تونس شد، به اين مهم اذعان دارند.

پس از سخنراني مدير كل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران، و مهندس مهدي چمران، حضار اين نشست صميمي از سالن اجتماعات و همايش موزه مركزي براي افتتاح اين نمايشگاه به سوي گالري اصلي حركت كردند كه پس از ورود مهندس مهدي چمران با بريدن رمان مخصوص،اين نمايشگاه را به طور رسمي افتتاح كرد.

علاقه مندان مي توانند تا 11 تير ماه به مدت شش روز از اين نمايشگاه ديدن كنند.
برچسب ها: چمران ، شهادت ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.