كارشناس اقتصادي شناخت صحيح واحدهاي توليدي از بازارهاي هدف و ارائه يك برنامه اقتصادي مشخص را از عوامل اساسي در تأمين نظام توليد مالي كشور عنوان كرد.

غلامحسين طاهري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: حمايت از توليد زماني شكل مي گيرد كه با هدايت بخشي از سرمايه ها و اعتبارات و با داشتن يك برنامه بلندمدت و همه جانبه در راستاي اهداف توليدي باشد.
طاهري حمايت از اشتغال و سرمايه گذاري در تعاوني هاي توليدي،‌ بالا بردن ظرفيت بخش هاي توليدي، داشتن برنامه اي بلندمدت و همه جانبه براي تمامي فصول، تقويت بازار و توسعه فضاي كسب و كار در جهت رشد توليدات داخلي را از مهمترين عوامل براي تقويت واحدهاي توليد اعلام كرد.
وي با بيان اينكه سرمايه گذاري هاي بسياري در بخش هاي دولتي صورت گرفته اما بازده قابل توجهي از آنها مشاهده نشده است افزود: لازم است با تدوين گزارشي از اين واحدهاي توليدي هزينه و اعتبارات موجود آنها را برآورد و با يك برنامه ريزي دقيق اين هزينه ها بين بخش هاي خصوصي و دولتي تقسيم شود.
طاهري افزود: از ديگر مشكلات حوزه توليد نحوه عرضه محصولات توليدي به خصوص شيوه بسته بندي و ارائه آن در قالب بسته هاي صادراتي است چرا كه برخي كشورها با خريد محصولات توليدي باكيفيت و ارزان قيمت ايراني آنها را با بسته بندي لوكس و فريبنده به قيمت گزاف و با نام كشور خودشان به فروش مي رسانند.
طاهري در پايان  به ارائه تمهيداتي به منظور فراهم كردن زمينه اشتغال پايدار براي جوانان و كاهش حقيقي نرخ بيكاري در كشور تاكيد كرد./س
برچسب ها: بازار ، هدف ، بین المللی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار