نشست ريو +20 درحالي پايان يافت که هيچ تصميم مهمي گرفته نشد و همه سازمانهاي مردم نهاد از نتايج آن ابراز سرخوردگي کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي اف ام تي وي فرانسه ؛ در پايان اين اجلاس 188 کشور جهان متعهد شدند « اقتصاد سبز» راترويج کنند و متني 53صفحه اي را به تصويب  رساندند. آمريکا و سازمان ملل  از اين متن استقبال کردند.

اين درحالي است که فعالان  جهان به شدت از اين نتايج سرخورده شده اند. آنان شکست در نشست را محکوم کردند و يادآور شدند اجلاس +20 هيچ بلندپروازي خاصي نداشت چرا که اهدافي الزام  آور مشخص نکرده و چندين تن از مسئولان مهم کشورهاي صنعتي از جمله باراک اوباما، آنگلا مرکل، ديويد کامرون در آن حضور نيافتند.

دارسي فريگو از يکي از  سازمانهاي مردم نهاد مدافع  حقوق بشر  گفت :«غيبت بسياري از سران جهان نشان مي دهد که آنان بيشتر نگران حل مشکلات اقتصادي اند تا يافتن راه حلهايي براي حل مشکلات اجتماعي و زيست محيطي و آب و هوايي.»
کارشناسان بر روحيه استقلال بيانيه نهايي تاکيد کردند.
اما پرسشهاي زيادي در خصوص اهميت اين گونه نشستها مطرح است.

ژيل برو هماهنگ کننده باشگاه «فرانس ريو+20» گفت :« همه ملکي مشترک داريم و آن طبيعت است که براي همه انسانها است. در بيانيه در هر ماده قيد شده است که تصميم هر کشور ارجحيت دارد.»

به علت بحران همچنين هيچ تصميمي درباره نحوه تامين مالي اهداف گرفته نشده است. پيشنهادکشورهاي درحال توسعه براي ايجاد صندوقي سي ميليارد دلاري ناديده گرفته شد. از سوي ديگر هيچ نشست ديگري پيش بيني نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار