عضو کمیسیون صنایع معادن گفت: شرایط اقتصادی کشور سبب شد به دنبال تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی امروز (یکشنبه 4 تیر) مجلس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین روز پاسدار در خصوص فلسفه تشکیل این کمیسیون و دلایل تشکیل آن گفت: نمایندگانی که در کمیسیون تخصصی و دائمی حضور دارند می توانند عضو این کمیسیون شوند چرا که کاری داوطلبانه به شما می آید و مغایرتی با عضویت آنها ندارد.
وی در تشریح جزئیات تشکیل این کمیسیون گفت: ضرورت تشکیل این کمیسیون شرایط بسیار مهم اقتصادی است که در آن قرار داریم و همین امر باعث شده تا کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را در صدر برنامه های خود داشته باشیم.
نماینده اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد : در بعد اقتصادی به دلیل ساختارهای به جا مانده از دوران طاغوت و اقتصاد تک محصولی نفتی که از لحاظ ساختار به صورت بنیادی متحول نشده است و همچنین به دلیل رقیبی که باید پشت سر گذاشت و هم به جهت شرایط خاص منطقه در دنیا محدودیت هایی اعمال می شد که باید با کار بیشتر آن را برطرف کرد.
فولادگر با اشاره به  نامگذاری رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ به نام جهاد اقتصادی تصریح کرد: با آنکه سال گذشته به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد ولی متأسفانه هم مجلس، هم دولت و هم نهادها نتوانستند آن طور که باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری لبیک بگویند.
نماینده اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را در تداوم جهاد اقتصادی، به بحث تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی پرداختند و اهمیت این موضوع از آنجا اهمیت پیدا می کند که بخواهیم نقش اول را در منطقه ایفا کنیم که در این صورت راهی جز حمایت از تولید ملی نخواهیم داشت./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار