کشتي‌هاي جنگي سوريه با مشارکت نيروي دريايي ترکيه به جستجو براي يافتن دو خلبان يک فروند جنگنده F4 ارتش ترکيه که ديروز به هنگام تجاوز به خاک سوريه سرنگون شد،‌ اقدام کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، يک سخنگوي نظامي سوريه در خصوص سرنگوني يک فروند جنگنده ارتش ترکيه در آبهاي منطقه اي اين کشور  اعلام کرديک هدف ناشناس هوايي ديروز جمعه ساعت يازده و چهل دقيقه، حريم آبي سوريه را در غرب اين کشور در ارتفاع بسيار پايين و با سرعت بسيار زياد نقض کرد و آتشبار ضد هوايي سوريه نيز واکنش نشان داد که اين هدف به طور مستقيم هدف آتشبار ضد هوايي قرار گرفت و آتش گرفت و در غرب روستاي ام الطيور به دريا افتاد.

اين سخنگو افزود: سپس مشخص شد اين هدف هوايي يک فروند جنگنده ترک بود که به حريم هوايي ما وارد شد و با آن بر اساس قوانين برخورد شد و بين فرماندهي نيروي دريايي دو کشور ارتباط برقرار شد و کشتي هاي  نيروي دريايي سوريه با مشارکت طرف ترک در حال جستجو براي يافتن دو خلبان مفقود هستند.

ستاد مشترک ارتش ترکيه نيز اعلام کرد ارتباطات بي سيمي و راداري با يک فروند جنگنده اف چهار ساعت يازده و چهل و هشت دقيقه ديروز نزديک مرزها با سوريه قطع شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار