راسیسكایا گازتا'روزنامه رسمی روسیه در مقاله ای خاطرنشان كرد: رسانه های غربی و برخی رسانه های عربی همسو با آنها علیه سوریه جنگ اطلاعاتی راه انداخته اند و واقعیت های این كشور را تحریف می كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، در این مقاله به قلم یوری گاوریلوف آمده است: رسانه های غربی و برخی رسانه های عربی تلاش می كنند موضع روسیه در مساله سوریه را بی اعتبار كنند و این مساله به دسیسه ای بزرگ تبدیل شده است.

روزنامه روسی افزود: رسانه های غربی و عربی هر روز اخبار داغ در باره كمك های نظامی روسیه به دولت بشار اسد منتشر می كنند و هر بار مسكو را به فروش تسلیحات جدید همچون بالگردهای نظامی به دمشق متهم می كنند.

نویسنده مقاله خاطرنشان كرد: آخرین مورد از این اتهامات رسانه های غربی به روسیه، اعزام ناوهای حامل نیروهای هوابرد این كشور به سوریه می باشد كه كاملا بی اساس است.

در این مقاله همچنین به شایعه برگزاری رزمایش مشترك روسیه در سوریه اشاره و گفته شد: وزارت دفاع روسیه این خبر را شایعه بی اساس دانست و تكذیب كرد.

راسیسكایا گازتا نوشت: اعزام نیروهای روسیه و چین به منطقه ای كه جنگ داخلی در آن جریان دارد، اقدام نسنجیده ای است و مسكو و پكن هیچگاه چنین حركتی نمی كنند.

روزنامه روسی همچنین خاطرنشان كرد: نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر درگیر زد و خورد با جنگجویان این كشور هستند و فرصتی برای انجام رزمایش ندارند، ضمن اینكه جلب توجه قدرت های بزرگ به رزمایش بین المللی در این كشور به نفع دولت سوریه نیست.

در پایان این مقاله گفته شده است: غرب درصدد تكرار سناریوی لیبی در سوریه است و بنابرین بر روسیه و چین با جنگ تبلیغاتی فشار وارد می اورد و اگر آنها موضع خود را در قبال سوریه تغییر ندهند، در اقلیت خواهند ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار