رييس انجمن گوش، حلق و بيني خوزستان از ايجاد مركز كاشت حلزون شنوايي در استان خبر داد.


دكتر نادر صاكي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان گفت: در حال حاضر امكانات لازم براي شناخت و تشخيص ناشنوايي و كم‌شنوايي نوزادان در استان وجود دارد و زماني كه يك نوزاد متولد مي‌شود، با انجام آزمايش‌هاي اوليه شنوايي نوزاد ارزيابي مي‌شود.

 
وي افزود: در صورتي كه هنگام تولد و پس از انجام آزمايش تشخيص داده شود كه نوزاد ناشنوا و يا كم‌شنوا است، پس از سه ماه دوباره اين آزمايش تكرار مي‌شود و در صورتي كه مشكل قابل توجه باشد، در 6 ماهگي به نوزاد سمعك داده مي‌شود. سمعك مي‌تواند به ارتباط كلامي با كودك كمك كند.

 صاكي تصريح كرد: در صورتي كه كودك به سمعك پاسخ ندهد، مي‌توان با كاشت حلزون، شنوايي را به نوزاد برگرداند. براي انجام اين كار با يك عمل جراحي دو ساعته پروتزهاي شنوايي در گوش كودك قرار مي‌گيرد و تا يك سال پس از آن اقدامات مراقبتي انجام مي‌شود؛ پس از آن كودك شنوايي خود را به دست مي‌آورد.

 رييس انجمن گوش، حلق و بيني خوزستان خاطرنشان كرد: مجوز ايجاد مركز كاشت حلزون شنوايي در خوزستان پس از سال‌ها از سوي وزارت بهداشت صادر شده و به اين ترتيب در آينده نزديك امكان ترميم شنوايي در استان فراهم مي‌شود. در حال حاضر تنها در تهران مركز كاشت حلزون شنوايي وجود دارد و با راه‌اندازي اين مركز در اهواز، انكان درمان بيماران در استان فراهم مي‌شود. مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان مردادماه كار خود را آغاز مي‌كند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.