دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد چشم انداز توسعه صنعت گردشگری در ایران را مثبت و رو به رشد دانست و گفت: ظرفیت های کم نظیر ایران در صنعت گردشگری آینده ی روشنی را پیش روی این کشور قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طالب ریفائی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد نيز دراین نشست ضمن قدردانی از برنامه های توسعه صنعت گردشگری ایران آمادگی کامل خود و سازمان تحت مدیریت خویش را برای حمایت و گسترش برنامه های توسعه صنعت گردشگری ایران اعلام کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید فعالیت های این سازمان با توجه به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و به کارگیری نیروهای کارآمد در بخش گردشگری و همچنین تعامل و همکاری های کشورهای منطقه شاهد توسعه چند جانبه و بین المللی و موثر ایران در تحقق چشم انداز جهانی صنعت گردشگری باشیم.
براساس این گزارش، ریفائی به منظور پیشرفت برنامه های گردشگری کشورمان به برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از تبادل اطلاعات و تجربیات کشورهای موفق در این عرصه و بکار گیری از موسسات مردم نهاد و بخش خصوصی و حضور اساتید و دانشگاهیان و استفاده از این ظرفیت برای ارتقای صنعت گردشگری ایران تاکید کرد.
همچنین در این نشست منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور ضمن تشکر از تلاش های دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد  جهت توسعه صنعت گردشگری، برنامه های اجرا شده صنعت گردشگری ایران را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد: در برنامه های آتی گردشگری، ظرفیت ها و تجارب کشورهای منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
همچنین، معاون گردشگری ضمن تاکید بر توسعه گردشگری داخلی، به لزوم اهمیت توسعه گردشگری خارجی و برنامه ریزی برای جذب 5/7 میلیون گردشگر خارجی در سال 91 به ایران اشاره کرد و گفت:  برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص از قبیل تسهیل در صدور روادید الکترونیکی، حضور فعال در برنامه های بین المللی، معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری ایران به مردم جهان را  اهم فعالیت های صنعت گردشگری ایران دانست و خواستار گسترش روابط و همکاریهای فنی و تخصصی ایران و سازمان جهانی جهانگردی شد.
همچنین براساس مصوبات این نشست و به دعوت معاون گردشگری کشور از ریفائی به منظور آگاهی در روند برنامه های توسعه گردشگری ایران، مقرر گردید با برنامه ریزی های بعمل آمده، ریفائی در هفته گردشگری به ایران سفر نمایند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار