معاون مسكن و ساختمان كشور گفت: بستر صنعتي سازي در ايران با مسكن مهر آغاز و در حال نهادينه شدن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صومعه لو با بيان اينكه رعايت مجموعه مقررات ملي ساختمان در ايران ضروري است گفت:      اصولي از جمله ايمني، آسايش و صرفه اقتصادي از آثار رعايت مقررات ملي ساختمان در كشور است كه رعايت آن را ضروري مي كند.
وي با بيان اينكه تاكنون 4 ميليون و 360 هزار واحد مسكن شهري و روستايي توسط دولت نهم و دهم ساخته شده است، گفت: يك ميليون و 860 هزار واحد آن داراي مديريت و يك ميليون و 160 هزار واحد آن به مرحله بهره برداري رسيده است.
صومعه لو در ادامه يادآور شد: در كشور 4 ميليون و 600 هزار واحد روستايي كه در طي سي سال گذشته توسط خود مردم بازسازي و ميزان مقاوم سازي آن به 45 درصد رسيده كه اين خود افتخار بزرگي براي ايران به شمار مي رود.
وي در ادامه توضيح داد: 2 ميليون و 500 هزار واحد در مسكن شهري مديريت مي شود كه 70 درصد آن از مرحله اسكلت گذشته و 52 درصد آن مرحله 72 درصد را گذرانده اند.
معاون مسكن و ساختمان كشور گفت: هدف از مقررات ملي ساختمان افزايش كيفيت و ساخت و ساز و نهادينه شدن صنعتي سازي در كشور است.
وي در ادامه يادآور شد: در مسكن مهر به صورت خيره كننده اي صنعتي سازي رعايت و ساختمان ها با كيفيت بيشتري وارد بازار مي شوند.
صومعه لو با اشاره به اينكه ترويج مقررات ملي ساختمان از وظايف دولت بوده است كه در اين زمينه با رسانه ملي قراردادهاي جديدي بسته شده است، گفت: فرهنگ سازي در اين زمينه و تهيه انيميشن از جمله مواردي است كه به زودي اجرا خواهد شد.
وي در خصوص اهداف برگزاري اين همايش گفت: معرفي آخرين دستاوردهاي مقررات ملي و به روز شدن 20 مبحث از اين مقررات و اضافه شدن مبحث 21 به نام پدافند غير عامل از جمله اهداف اين همايش به شمار مي رود.
معاون مسكن و ساختمان در ادامه يادآور شد: در سال 86 و 87 شركت هاي كنترل بازرسي براي رعايت مقررات ملي ساختمان وارد بازار شد كه متاسفانه به دليل ضعف در عملكرد فعاليت آنها محدود شد اما در حال حاضر سعي داريم اين شركت ها دوباره احياء كنيم.
صومعه لو در خصوص مصالح استفاده شده در ساختمان ها گفت: چك ليست ها ميزان شاخص هاي استاندارد در مصالح ساختماني را 85 نشان مي دهند كه اين خود در بخش ساخت و ساز بسيار اميدوار كننده است.
وي در پايان با اشاره به ادغام دو سازمان مديريت ساختمان و سازمان فني و مهندسي در آينده نزديك افزود: در همه كشورهاي پيشرفته دنيا اين دو سازمان با يكديگر ادغام شده و ما سعي داريم با برگزاري جلسات مختلف اين دو سازمان را با يكديگر ادغام كنيم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار