تلويزيون پرس تي وي به نقل از منابع آگاه فاش كرد: آمريکا براي اشغال سوريه از راههايي خارج از چهارچوب سازمان ملل برنامه ريزي کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، بحث اينکه آيا بايد به سوريه حمله شود، نيست بلکه بحث زمان آن مطرح است.هياتي از گروههاي مخالف سوري هم اکنون در واشنگتن هستند تا از آمريکا درخواست تسيلحات سنگين کنند.

ماموريت صلح باني سازمان ملل در سوريه نيز به طور موقت متوقف شده است.

اين شبکه افزود، سايت دبکا فايل نزديک به منابع اطلاعاتي اسرائيل فاش کرده است که ارتش آمريکا طرح حمله به سوريه را تدارک ديده است. تکميل ناگهاني چنين طرحي تعجب آور است زيرا يک هفته قبل ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک آمريکا تاکيد کرده بود که آماده سازي  طرح حمله به سوريه متوقف شده است. اما ظاهرا انگيزه هاي جديدي براي تکميل طرح بوجود آمده است.

پل شلدون فوت تحليلگر آمريکايي مي گويد: از نظر اسرائيل الان  دوره حساسي است  که  بايد در آن  بر اوباما و رامني دو نامزد انتخابات فشار وارد شود  تا به خواسته هاي اسرائيل جامه عمل بپوشانند.
 
دبکافايل فاش کرده است که گروههاي ضد سوري به واشنگتن رفته اند و تاکنون با رابرت فورد سفير آمريکا در سوريه و فرد هاف کارشناس سوريه در وزارت خارجه  ديدار کرده اند. عربستان و قطر نيز وظيفه خريداري  تسليحات و ارسال آن را به سوريه به عهده دارند.

آمريکا پيش از اين گفته است که بدون مجوز سازمان ملل در سوريه مداخله نخواهد کرد اما با توجه به مخالفت روسيه و چين صدور چنين مجوزي غيرممکن است.در نتيجه کارشناسان معتقدند که آمريکا بدنبال کانال هاي ديگر خارج از سازمان ملل براي حمله به سوريه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار