"محمد المنصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس سفرش به كشورهای برزیل و سنگال را كه قرار بود در ماه جاری میلادی انجام شود ، به دلیل اوضاع حساس داخلی كشورش ، لغو كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزیره ؛ در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است : المرزوقی برای شركت در اجلاس توسعه پایدار موسوم به  ریو 20 در كشور برزیل دعوت شده بود.

این اجلاس سازمان ملل متحد قرار است 31 خرداد و اول تیرماه سالجاری در ریو دو ژانیرو  با حضور بیش از یكصد رییس جمهور و یا نخست وزیر كشورهای مختلف برگزار شود.

در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است كه المرزوقی قرار بود روز سه شنبه هفته جاری ( سی ام خردادماه) از كشور سنگال دیدن كند.

در درگیری های روز دوشنبه و سه شنبه گذشته در تونس بین نیروهای پلیس و سلفی های معترض به برگزاری نمایشگاه در قصر " العبدلیه " در شهر  المرسی و عناصر آشوبگر وابسته به رژیم دیكتاتوری سرنگون شده " زین العابدین بن علی " یك جوان كشته و بیش از یكصدتن كه اغلب آنان از نیروهای امنیتی و پلیس بودند، زخمی شدند.

عناصر آشوبگر وابسته به رژیم دیكتاتوری سرنگون شده بن علی با سوء استفاده از این فرصت به مراكز پلیس و قضایی در چند شهر تونس حمله ور شده و آنها را به آتش كشیدند.

معترضان معتقدند كه در این نمایشگاه تابلوهایی به نمایش گذاشته شده كه در آنها به مقدسات دین اسلام توهین شده است.

قرار بود در اعتراض به برگزاری این نمایشگاه ، بعداز نماز جمعه در سراسر تونس تظاهرات برگزار شود و احتمال می رفت بین نیروهای پلیس و امنیتی با تظاهركنندگان درگیری هایی سخت و خونین بوقوع پیوندد و این مسئله موجب نگرانی همه طرف ها شده بود.

این تظاهرات با عقب نشینی احزاب و گروه هایی كه فراخوان شركت مردم را داده بودند، برگزار نشد تا تونس یك جمعه آرام را سپری كند و مقامات دفاعی و امنیتی پایان مقررات منع آمد و شد در 8 استان این كشور را اعلام كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار