دولت آمریکا بر شدت برخوردهایش با خبرنگاران افزوده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، براساس متمم اول قانون اساسی آمریکا ، حق شهروندان این کشور در برخورداری از ازادی مطبوعات تضمین شده است. اما برای شماری از خبرنگاران آمریکایی که به بررسی برخی از مسائل این کشور می پردازند ، حق ازادی مطبوعات نه تنها تامین نمی شود بلکه آنها به علت فعالیت با مشکلات زیادی مواجه می شوند. شمار خبرنگاران آمریکایی که به علت انجام دادن فعالیت حرفه ای شان دستگیر می شوند روز به روز افزایش می یابد. تظاهرات مردمی در جنبش تسخیر وال استریت از جمله رویدادهایی است که پوشش دادن به ان امری لازم برای خبرنگاران است. شماری از خبرنگاران می گویند هنگام تهیه گزارش درباره تظاهرات جنبش تسخیر دستگیر شده اند باآنکه کارت خبرنگاری را به همراه داشته اند.
کریل بلیانینوف یکی از این خبرنگاران بازداشت شده روزنامه کامرسانت دیلی می گوید :افسران پلیس ، به دستان من دستبند زدند. من به آنها گفتم که خبرنگار هستم اما به حرفهایم گوش نکردند.
با همین خبرنگار کارکشته روزنامه کامرسانت همانند یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات برخورد شد. پلیس آمریکا،24 ساعت وی را پشت میله های زندان نگاه داشت و پس از یک جلسه محاکمه آبکی ، او را ششصد دلار جریمه کرد انهم فقط به علت آنکه کارش را انجام می داد یعنی درباره رویداد روز مطلب تهیه می کرد. وی حتی مجبور شد دو روز به صورت مجانی به عنوان مجازات ، کار خدمات عمومی شهری انجام بدهد و به جمع آوری زباله و تمیز کردن شهر مشغول شود.
جاشوا هالند ، سردبیر در این خصوص گفت: شرم آور است در کشوری که مدعی احترام بی شائبه برای آزادی مطبوعات است، روزنامه نگاران و خبرنگاران را زندانی می کند.
بازداشت خبرنگاران فقط به یک مورد محدود نمی شود بلکه بخشی از روند خطرناکی است که در آمریکا در جریان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار