معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم پذیری تعاون در اقتصاد کشور در برنامه پنجم توسعه 25 درصد است.

سید محمد رضا موالی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران   مازندران گفت توسعه، نظارت و توانمند سازی بر تشکل های تعاونی وکارگری به منزله پویایی اقتصاد در رشد و شکوفایی چرخه اشتغال در کشور است.

وی افزود: سهم تعاون در پویایی اقتصاد کشور باید یکی از محوری ترین وظایف وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی در کشور باشد تا بتوانیم زمینه اشتغال پاید و رشد وپویای اقتصادی کشور رقم زده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:بعد از داغام دو وزراتخانه در استانها ما تقریبا دارای 11 دستگاه که زیر نظر وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی هدایت می شوند باید از این واحدها به عنوان بازوان اصلی در چرخه توانمند سازی وتوسعه اشتغال وشکوفایی اقتصاد در استان استفاده بهینه کرد.

موالی زاده با اعلام اینکه مقوله سه جانبه گری باید در این وزارت خانه به خوبی دنبال شود، افزود: توانمند سازی بنگاهای اقتصادی، استفاده از ظرفیت های بالقوه در استان و حفظ وصیانت از نیروی انسانی و حمایت از سرمایه گذاران می تواند در توسعه اشتغال استان کمک کند.

وی با اعلام اینکه شورای عالی اشتغال در مجلس شورای اسلامی فعال شده و مصوبات این مجموعه از طریق وزارتخانه دائما در حال پیگری است، افزود: یکی از برنامه های کلیدی دولت موضوع اشتغال است که باید به طور جدی مورد توجه وپیگیری قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه مازندران درای ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی و صنعت است، افزود: باید از ظرفیت های قابل توجه استان برای اشتغال و اقتصاد استان استفاده شود.

موالی زاده از تصویب قانون ساماندهی مشاغل خانگی در مجلس شورای اسلامی و تشکیل ستاد آن در وزارتخانه خبرداد./س

برچسب ها: اقتصاد ، کشور ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.