مشاور رسانه ای سابق نخست وزیر اسبق انگلیس مدعی شد روپرت مرداک در تلاش جمهوریخواهان آمریکا برای تحت فشار قرار دادن تونی بلر به منظور مشارکت در حمله به عراق، نقش ایفا کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از خبرگزاری فرانسه، الستر کمپل اعلام کرد غول رسانه ای شرکت نیوز کورپریشن در تماسی تلفنی، به بلر در خصوص خطرات تاخیر در پیوستن انگلیس به تهاجم سال 2003، هشدار داد.
این ادعاها در کتاب خاطرات کمپل که مربوط به سال های دوران مسئولیت وی در دولت بلر است و در حال چاپ در روزنامه گاردین است، منتشر شده است.
کمپل در این کتاب نوشته مرداک یک هفته پیش از رای گیری در مجلس عوام انگلیس در خصوص طرح استقرار نیرو در عراق که به تصویب رسید، برای کمک به جمهوریخواهان اقدام کرده است.
کمپل در خاطرات مربوط به یازدهم ماه مارس سال دو هزار و سه، نوشته است که بلر تماسی از مرداک دریافت کرد که وی در آن می گفت چگونه نیوز اینترنشنال می تواند از دولت انگلیس حمایت کند.
وی می افزاید: هم من و هم تونی بلر احساس می کردیم این تماس به درخواست واشنگتن بوده است که نمونه دیگری از دیپلماسی بسیار ناشیانه آنها بود. مرداک مواضع جمهوریخواهان را پیش می برد اینکه هر چقدر بیشتر ما صبر کنیم، اوضاع سخت تر می شود.
وی نوشته است: تونی بلر احساس می کرد تماس مرداک، عجیب بوده است و زیاد هوشمندانه نیست.
کمپل در گفتگو با گاردین می گوید مداخله مرداک در این مسئله، غير منتظره  بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار