درگيري هاي مسلحانه در پاراگوئه 17 کشته برجاي گذاشت و به استعفاي وزير کشور منجر شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ روز گذشته کشاورزان در يکي از مناطق جنگلي شمال شرقي پاراگوئه به علت اختلافهاي ارضي با نيروهاي پليس درگير شدند. نيروهاي پليس تلاش مي کردند اين کشاورزان را از زمينهايش بيرون برانند که کار به درگيري و تيراندازي کشيده شد. براثر اين درگيريها دستکم 17 نفر کشته شدند.
 7 نفر از کشته هاي اين درگيريها از افسران پليس بوده اند. شدت درگيريها به حدي بود که دولت پاراگوئه به نيروهاي ارتش دستور داد براي پايان دادن به اين درگيريهاي خونين وارد عمل شود.

فرناندو لوگا ، رئيس جمهور پاراگوئه وجود هرگونه ارتباط ميان اين رويداد با ارتش خلق پاراگوئه را رد کرد. ارتش خلق پاراگوئه يک گروه کوچک چپگرا است که در سالهاي اخير چندين حمله به نيروهاي پليس انجام داده است. اين درگيريها در منطقه کانيدييو در 240 کيلومتري پايتخت رخ داد.
کارلوس فيليزولا، وزير کشور پاراگوئه  پس از اداي توضيحات درخصوص اين اتفاق به همين علت از مقامش استعفا کرد.

پائولينو روخاس ، رئيس پليس پاراگوئه  نيز استعفاي خودش را تسليم کرد. به گفته فرمانده ارتش اين کشورِ آمريکاي لاتين ، حدود يکصد و پنجاه نيروي نظامي به اين منطقه واقع در مجاورت مرز برزيل اعزام شده است تا امنيت را در اين منطقه تامين کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار