نماينده مجلس سوريه حضور ايران را در کنفرانس بين المللي بحران سوريه ضروري دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،"شريف شحاده" در گفتگوي زنده با شبکه تلويزيوني روسيااليوم از دمشق درباره گزارش سازمان ملل مبني بر اين که جنگي داخلي در سوريه داير است و دولت کنترل بخش هايي از اين کشور را از دست داده است و در پاسخ به اين پرسش که چرا دمشق تنها بر تعامل با گروه هاي مسلح تاکيد دارد؟ گفت: دولت سوريه همچنان بر کل اين کشور سيطره دارد. ادعاي اين که دولت سوريه سيطره خود را بر بخشي از اراضي اين کشور از دست داده، بي پايه و اساس است. شايد برخي از تروريست ها در برخي از نقاط حضور داشته باشند ولي دولت نيز با زبان اين تروريست ها با آنان تعامل مي کند.

شريف شحاده درباره سفر سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه به تهران تصريح کرد: ما از روابط جاري ميان سوريه و روسيه و از تلاش هاي ديپلماتيک مسکو قدرداني مي کنيم. روسيه برگزاري کنفرانس بين المللي را پيشنهاد کرده است. ايران يک کشور منطقه اي و مهم است و روابط قويي با سوريه داشته و حق دارد در اين کنفرانس حضور داشته باشد و روسيه نيز بر حضور ايران در اين کنفرانس اصرار دارد. بنابراين همه بايد بدانند تصميم گيري در اين منطقه در اختيار روسيه،ايران و سوريه بوده و هيچ گاه تصميم گيري در اختيار آمريکايي نيست. مشکل در سوريه يک مسئله داخلي است و بايد به صورت داخلي حل و فصل شود. آنچه که در سوريه در جريان است يک جنگ داخلي نيست بلکه دولت از شهروندان و اين کشور در برابر گروه هاي مسلح تروريستي دفاع مي کند.

شريف شحاده درباره احتمال مداخله نظامي غربي در سوريه افزود: نيروهاي آمريکايي و ناتو نيروهاي ضربتي هستند. طرف هايي که اين جنگ را آغاز کنند نمي توانند به آن پايان دهند. گزينه نظامي بعيد است اجرا شود و بشار اسد در اين زمينه هشدار داد و گفت «پيامدهاي وخيمي دارد». ما شاهد سناريوي ليبي و افغانستان نخواهيم بود و دمشق واکنش قاطعي نشان خواهد داد و اسرائيل نيز در تيررس حملات سوريه خواهد بود و محور سوريه،ايران و حزب الله محور مهمي در منطقه است. دولت سوريه به هر طرفي که به اين کشور حمله کند،واکنش نشان خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار