معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طرح آبرسانی به منطقه فرامرزان از مخزن حمیران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.


به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس؛هوشنگ ملایی از تکمیل طرح آبرسانی به منطقه فرامرزان از مخزن حمیران تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به فقر منابع آبی این منطقه، در مطالعات طرح آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس از سد کوثر، تامین آب شرب این منطقه از محل خط انتقال آب از سد کوثر در نظر گرفته شده است.

ملایی در این باره افزود: در حال حاضر این طرح 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اتمام آن، 9 روستا از منطقه فرامرزان را با جمعیت  17 هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: این طرح در مجموع به طول  23.5 کیلومتر است که تاکنون 15 کیلومتر آن انجام شده است.

به گفته  ملایی؛ عملیات اجرایی طرح آبرسانی به منطقه فرامرزان شامل دو ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن سه هزار و 150 مترمکعبی است که در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد. همچنین اعتبار تخصیص یافته به این طرح 130 هزار میلیون ریال است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی درباره نیاز آبی منطقه فرامرزان اظهار داشت: با پیش بینی مصرف سرانه 150 لیتر در روز و طراحی پمپها به صورت 20 ساعته، دبی متوسط خط 39 لیتر در ثانیه و دبی حداکثر روزانه با احتساب ضریب پیک 6/1 ، 62 لیتر در ثانیه در افق طرح خواهد بود./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.