در سال 90 با افزایش 12 هزار نفری اهدا کنندگان خون نسبت به سال 89 روبرو بوده ایم.

مجید مسلمی معاون اهدا کنندگان خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 380 هزار نفر در طول سال 90 خون خود را اهدا کردند چنانچه تفاوت سال 89 نسبت به سال قبل نشان می دهد که حدود 36 هزار واحد بیشتر دریافت کرده ایم و در سال 90 نسبت به سال 89 بیش از 12 هزار نفر بیشتر نسبت به سال قبل اهدا کرده اند.

وی افزود: هم اکنون در سطح استان تهران به ازای هر 1000 نفر بیش از 30 نفر خون خود را اهدا کردند که این آمار بسیار خوبی است یعنی در واقع در طول سال 90 بیش از یک میلیون فراورده توزیع شده است اما در سطح استان تهران با توجه به اینکه به هر حال یک توریسم درمانی هم وجود دارند و خون مورد نظر در اینجا تامین می شود با توجه به رشد تخت های بیمارستانی در تهران نسبت به سایر نقاط کشور همچنان نیازمند خون هستیم.

از میان 380 هزار نفر اهدا کننده خون نزدیک به 180 هزار نفر به طور مستمر خون خود را اهدا می کنند

مسلمی در ادامه به پیشرفت در زمینه خون اشاره کرد و گفت: هم اکنون پیشرفت کمی نسبت به رشد اهدا کنندگان مستمر که سالی 2 بار خون خود را اهدا کرده اند داشته ایم چنانچه نزدیک به بیش از 380 هزار نفر خون خود را اهدا کرده اند که نزدیک به 170 هزارنفر آنها مستمر بودند که این امر موجب افزایش سلامت می شود.

وی افزود: در سال 90 ، 2 دستگاه جدید پلاکت فریزیس که فراورده های خاصی را دریافت می کند اضافه شده است که در کنار آن در زمینه سیستم های نرم افزاری مایع نیز پیشرفت بالایی داشته ایم چنانچه هم اکنون یک بانک اهدای خون از نرم افزارها تهیه شده که این امر نقش بالایی در سلامت خون بیماران دارد.

مسلمی تصریح کرد: ایران توانسته رتبه اول را در منطقه مدیترانه شرقی کسب کند و هم اکنون جزء 5 قدرت اول در خاورمیانه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است افراد به طور مستمر خون خود را اهدا کنند و همچنین آمار خانم ها در زمینه اهدا خوت قابل قبول نیست و بهتر است در زمینه اهدای خون اقبال بیشتری داشته باشند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار